bildterapeuten
Avslutat medlemskap
Jättekul att man stannar på 20mp, då får man en perfekt kombination av upplösning OCH brus!
ja om du vill sprida en gammal myt
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jättekul att man stannar på 20mp, då får man en perfekt kombination av upplösning OCH brus!
Jag undrar om det inte var så att han använde jpeg vid jämförelsen med 7d? Så stor skillnad tycker jag inte att det verkar vara i bildkvalitet i råfilerna dem emellan .
Hur relaterar det till EOS 70D (som väl har en hel del sensorteknik gemensam med EOS 7DII)?
Hur relaterar det till EOS 70D (som väl har en hel del sensorteknik gemensam med EOS 7DII)?
Att kalla den sensorn betydligt bättre än den hos 7DII låter i mina öron väldigt löjligt. Att den är något bättre på DR betyder knappast mycket, om än något. Är den "betydligt bättre" på högisoegenskaper som är det viktigaste? Landskapsfotografer köper väl knappast 7DII eller någon av Nikons crop-kameror annat än för backup eller annan typ av foto.
7dmk2 har ett stegs bättre dynamiskt omfång på 6400iso än 7d
dvs 1 steg bättre högisoegenskaper jämfört med gamla 7D
dvs likvärdiga eller tom något bättre högisoegenskaper än tex Sony APS i Nikon 5300 och något mindre än Toshiba APS i Nikon 7100
En sketen D3300 har betydligt bättre sensor. Men det är väl kanske också allt som är bättre med D3300.
https://www.youtube.com/watch?v=H2ljRc-glN4
Det var ju iofs D3300 som "damm på sensorn" jämförde 7DII med (och vars inlägg jag svarade på). Fast det kanske är samma sensor som någon av de nikonkameror du nämnde?
Första buggen jag sett på 7DII. Kan ju vara Lightroom som spökar.
http://forums.usa.canon.com/t5/EOS/7D-MK-II-picture-issue/m-p/126579/highlight/false#M11075
Det kan också vara frågan om en (extremt) "ocentrerad lins".
Dvs fel på optiken.
Har själv haft problem med en "ocentrerad linst" på ett par objektiv.
Effekten har en förmåga att bara dyka upp på vissa bilder.
Ett annat alternativ är en kärvande bländare.
Känns som nåt som borde dyka upp på hans 5Dlll med.
Du kan köpa en småbildskamera från Canon (EOS 6D) till ett lägre pris än en EOS 7DII.Är det fortfarande motiverat att hosta upp några fler tusenlappar för en fullformatare?