Lianneli
Ny medlem
Men kära nån, tänker kanske ni. Det gör jag oxå Jag vet att det är två helt skilda kameror. Men ÄNDÅ! Jag tänkte först köpa FZ200 för jag tyckte den var bra, rätt bra bilder, bra zoom, bra video, många leksaker... Men bildkvalitén är ju inte så där jättebra. Jag tycker mycket om att fota, har egentligen alltid drömt om en systemkamera där jag verkligen kan förändra den typ av bild jag vill försöka ta. Dock lite besvärligare med ett gäng objektiv, i alla fall tre. Mer att släpa på och tyngre... Kommer jag verkligen vilja ta med mig allt? Eller sitter jag där ändå och inte kan ta den bild jag vill för jag ides inte ta med mig hela väskan..
Jag beställde Pannan och ångrade mig i samma stund, nu har den kommit och det är skarpt läge. I alla tester jag har kollat på har den sämre bildkvalité. Så är det bara - men, den har ju fått mycket bra betyg. Där den verkar vara begränsad är att den tar inte så bra svartvita bilder. Det verkar vara svårt att få bra bilder med kort skärpedjup som är ljusstarka. Upplever oskärpa och att dom är mörka.
Jag vet att det är lite av en omöjlig fråga, men jag blir snart lite galen faktiskt. Behöver hjälp, kloka ord, erfarenheter av er. Snälla hoppas nån kan hjälpa mig i mitt velande och den ångest jag har att bestämma mig.
Jag beställde Pannan och ångrade mig i samma stund, nu har den kommit och det är skarpt läge. I alla tester jag har kollat på har den sämre bildkvalité. Så är det bara - men, den har ju fått mycket bra betyg. Där den verkar vara begränsad är att den tar inte så bra svartvita bilder. Det verkar vara svårt att få bra bilder med kort skärpedjup som är ljusstarka. Upplever oskärpa och att dom är mörka.
Jag vet att det är lite av en omöjlig fråga, men jag blir snart lite galen faktiskt. Behöver hjälp, kloka ord, erfarenheter av er. Snälla hoppas nån kan hjälpa mig i mitt velande och den ångest jag har att bestämma mig.