galenlyrik
Medlem
+1 Jag påstod aldrig att 60D inte har vridbar skärm.
Jag tror ingen gjorde det, tror bara det var någon som ventilerade sina funderingar. =)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1 Jag påstod aldrig att 60D inte har vridbar skärm.
Att köpa 60D som första kamera för flera tusen mer bara för att få snabbare slutartid och en liten display på toppen känns fortfarande som hål i huvet...om man inte har rika päron.
De pengarna ska man lägga på optik istället.
Ja så tänker jag nu, kan ju lika gärna köpa ett objektiv för 3000:- istället för att slösa 3000:- kr mer på 60D som tar lika bra bilder men som har lite mer funktioner som jag knappt kommer att använda.
Jag trodde att kamerorna tog bättre bilder ju mer dyra dom va, men det är ju objektiven. Det är bara mer funktioner på de dyrare ? Eller?
"Den enda jag ser"då kanske du inte har tittat så noga? 60D har mycket bättre sökare, snabbare af och kontroller som gör det mycket enklare att justera kamerans inställningar. Skillnaderna mellan kamerorna finns alltså på mycket grundläggande och betydelsefulla områden.
Är fotografen som tar bilderna.Men fotar du stillastående motiv så är 600d bra nog men ska du fota lite sport eller djur som springer så är 60d lättare att få till bra bilderJa så tänker jag nu, kan ju lika gärna köpa ett objektiv för 3000:- istället för att slösa 3000:- kr mer på 60D som tar lika bra bilder men som har lite mer funktioner som jag knappt kommer att använda.
Jag trodde att kamerorna tog bättre bilder ju mer dyra dom va, men det är ju objektiven. Det är bara mer funktioner på de dyrare ? Eller?
Varför inte dissa alla föreslagna modeller och rekommendera 1D istället!
T ex för att jag (till skillnad från en del andra) inte tycker att det finns någon anledning att "dissa" eller "rekommendera" någon modell. Däremot är det viktigt att påpeka att det finns ganska väsentliga skillnader mellan de två nämnda modellerna. Hur viktiga dessa är för TS, speciellt i relation till priset, lägger jag mig inte i.
Att jag vet vilken jag skulle ha valt är en helt annan sak.