ANNONS
Annons

Canon 5D MKII vs Canon 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
5dmk2 efterträdare kommer säkerligen täcka upp den luckan
snabbare, modernare och högre upplösning

nämn en 24x36 kamera som har högre brus än 7d

Bara för att jävlas lite: Kodak Pro SLR/c eller /n. Slutade tillverkas 2005 och saknade AA-filter. Bruset vid iso 320 motsvarar ungefär en 7D vid iso 1600.

I övrigt har du alldeles rätt. Men denna kamera är undantaget som bekräftar regeln. Å andra sidan gick den att köra från iso 6 med låååång exponering och en utsökt högdageråtergivning. Detaljåtergivningen vid upp till iso 160-200 var kusligt bra när bruset inte märktes så påfallande.

Vad sägs om hockeyn? Trodde att Norge skulle vinna ett tag, faktiskt. Ska försöka hålla mig vaken och kolla Vancouvers match som börjar kl 0200 på Viasat Hockey.

/L

5dmk2 efterträdare kommer säkerligen täcka upp den luckan
snabbare, modernare och högre upplösning

Undrar just om man vågar hoppas på att Canon i princip skjuter sig i foten en gång till och ger 5DMkII:s efterföljare samma upplösning som en kommande 1DsMkIV.

Sedan 5DMkII kom ut på marknaden dalade 1DsMkIII-försäljningen markant.

PS. Har nu testat Sigma 100-300/4 EX DG HSM som du rekommenderade på 5DMKII. Enastående objektiv. DS

Har testat kameran lite nu och är verkligen hur nöjd som helst, vilket lyft från min 40D. Blir att inte grubbla så mycket över 5D MK II för jag tror denna räcker gott och väl nu framöver :)

Ett alternativ om vissa objektiv känns fel på 1,6-crop är ju att komplettera med en begagnad 5D (originalet). Är det någon som har jämfört mRAW på 7D med RAW från 5D på ISO 800 - 1600?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar