PMD
Aktiv medlem
"* Några exempel på en mörk miljö:
1. När kamerahuslocket sitter på
2. När linsskyddet sitter på "
Det är så det riktigt fina bilderna tas...
Då är det bra med den fina bildkvaliteten på höga ISO.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"* Några exempel på en mörk miljö:
1. När kamerahuslocket sitter på
2. När linsskyddet sitter på "
Det är så det riktigt fina bilderna tas...
Det är en sanning med modifikation.
Dels finns det tre olika nivåer för medlemskap i CPS.
För silvermedlemmar ska servicen utföras inom fem arbetsdagar, inga som helst garantier för lån finns.
Kan tilläggas att det under vissa förutsättningar (reservdelar som behöver beställas) kan ta längre tid, och det finns fortfarande inga garantier för lån.
För guldmedlemmar skall reparationen ta max tre arbetsdagar, därefter finns möjlighet till att kostnadsfritt låna utrustning.
För platinamedlemmar så skall servicen utföras inom två arbetsdagar, därefter möjlighet att låna utrustning utan kostnad.
Källa: http://cpn.canon-europe.com/content/sv/services/faqs.do
Contaxgluggarna är riktigt bra, men ganska dyra. Skulle tro att Samyang står sig bra bildmässigt, men kanske inte riktigt samma känsla i plasten
Det är inte helt enkelt att få skärpan rätt med en manuell f/1,4 - jag gav upp försöken med en Samyang 85/1,4 på min D3 p.g.a. detta. Skulle tro att man behöver en annan mattskiva (eller live view) om man vill köra på full glugg också på 5D MkIII.
Contaxgluggarna är riktigt bra, men ganska dyra. Skulle tro att Samyang står sig bra bildmässigt, men kanske inte riktigt samma känsla i plasten
Det är inte helt enkelt att få skärpan rätt med en manuell f/1,4 - jag gav upp försöken med en Samyang 85/1,4 på min D3 p.g.a. detta. Skulle tro att man behöver en annan mattskiva (eller live view) om man vill köra på full glugg också på 5D MkIII.
Finns det inte firmor som hyr ut utrustning?
...
Visst är det kämpigt att få till skärpan med snabba manuella gluggar!
Men jag är så nördig att jag faktiskt tycker det är kul Som hobbygubbe kan jag ju dessutom kosta på mig det.
Övning ger i det här fallet rätt så bra färdighet till slut.
/K
Tack för svar Anders, nu är det inte livsviktigt att sätta skärpan på full glugg. Tänkte i alla fall ligga nånstans runt 2-8... Har ju haft nikons 35 f2 ais, men den blev inte bra förrän 2.8, har du några andra förslag. Är bara så sugen på en manuell 35:a
Är det någon vidare mängd plast i Samyangs 35:a? Tycker deras övriga objektiv är mer åt pansarplåthållet...Contaxgluggarna är riktigt bra, men ganska dyra. Skulle tro att Samyang står sig bra bildmässigt, men kanske inte riktigt samma känsla i plasten
Det är en sanning med modifikation.
Dels finns det tre olika nivåer för medlemskap i CPS.
Har läst att batterigreppet(BG-E11) kommer i juni, har någon här roligare information?
Har dom skjutit fram det, skulle komma nu i månadsskiftet enl tidigare uppgifter. Har en order liggande på det och vill gärna ha det.
Tack för svar Anders, nu är det inte livsviktigt att sätta skärpan på full glugg. Tänkte i alla fall ligga nånstans runt 2-8... Har ju haft nikons 35 f2 ais, men den blev inte bra förrän 2.8, har du några andra förslag. Är bara så sugen på en manuell 35:a
Urk.. Jag köpte min 7D precis när ML började portas ifrån 5dm2:an, men så pluggade ju Canon det hålet rätt direkt genom att släppa en FW uppdatering. Undrar vad det finns för gömda godbitar i 7:an eftersom det var så angeläget att stoppa hackning av just den modellen.
Men hatten av och grattis ni som kör 5dm3 =)
Urk.. Jag köpte min 7D precis när ML började portas ifrån 5dm2:an, men så pluggade ju Canon det hålet rätt direkt genom att släppa en FW uppdatering. Undrar vad det finns för gömda godbitar i 7:an eftersom det var så angeläget att stoppa hackning av just den modellen.
Men hatten av och grattis ni som kör 5dm3 =)