Håkan Bråkan
Aktiv medlem
5d Mk III kommer ligga på en nivå som är konkurrenskraftig mot Nikons ersättare till d700, och den kommer väl snart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
5d Mk III kommer ligga på en nivå som är konkurrenskraftig mot Nikons ersättare till d700, och den kommer väl snart.
Jag hoppas på en FF som bygger på focusmotorn i linsen. Kanske att man skulle kunna använda zoom knapparna på huset och i förlängningen fjärr.FF kommer att bli tillgängligt för nästan alla så småningom så tänk er för innan ni köper s-objektiv.
Jag hoppas på en FF som bygger på focusmotorn i linsen.
Jag kanske missförstod FF men jag menade alltså en Follow Focus för filmfunktionen i canon 5D mark II som är Firmwarebaserad och styr fokusmotorn i linsen kolla på "Magic Lanterns" "piratfirmware" dom har varit inne och testat en rackfokus som tangerar en sådan funktion men där måste man ha förutbestämmda avstånd dvs. fokus A till fokus B i en förutbestämd fart och altså inte flytande.För Canon (som den här tråden behandlar) har alla objektiv redan fokusmotorn i linsen, det finns aldrig drivning i kamerahuset.
I dioptrilinsen...Ok wiseguy har läst lite för många engelska forum på senaste tiden jag böjer mig, borde såklart skrivit objektiv och inte lens,,, men du förstod vad jag menade va? in good spirit!I vilken lins sitter objektivets fokuseringsmotor? Frontlinsen eller någon annan?
Jag kanske missförstod FF men jag menade alltså en Follow Focus för filmfunktionen i canon 5D mark II som är Firmwarebaserad och styr fokusmotorn i linsen kolla på "Magic Lanterns" "piratfirmware" dom har varit inne och testat en rackfokus som tangerar en sådan funktion men där måste man ha förutbestämmda avstånd dvs. fokus A till fokus B i en förutbestämd fart och altså inte flytande.
Tror jag absolut inte. Är nog inte dags förrän andra halvåret 2011. Runt 3 år är ju cykeln på proffshusen, har bara gått två år nu, och den säljer nog fortfarande bra.Canon 5D Mark II, 17999 :- på Rajala, billigast enligt Prisjakt.nu. Verkar som om det snart är dags?
Rajala tokslaktade priset på 60D i helgen också, så än skall vi nog inte ropa hej^^
Aldrig i livet! Eller möjligen då om man lyckas göra kameran lika kompakt som M2 och lika robust. Det sistnämnda lär bli nästan omöjligt att göra i praktiken, men den som lever får se.10) Vridbar skärm som på 60D...
Om man tar en AF modul från en kamera med relativt mindre sensor, t ex 7D, och stoppar i i en FF kamera, så kommer AF punkterna att sitta mer centrerat, och täck en relativt mindre del av bildytan. 1D/1Ds som har AF system vilka är utvecklade för just de kamerorna, har bättre spridning av AF punkterna. Systemet i 5DmkII är mer en nödlösning eftersom det inte är optimerat för just FF. Något som dock vore fullt möjligt.