ANNONS
Annons

Canon 5D mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Självklart

Visst har det stått om AF vid f8!!! Och de som har hängt med i trådarna vet att det redan i dag går utmärkt att få exceptionell AF vid F8 med de rätta kombinationerna där inte Canons originalkonvertrar är inblandade (som genom sin programvara utesluter detta). Sök på Kenko här på FS ifall ni har missat hela upprinnelsen till att Canon nu implementerar AF vid F8 på 5DIII !!!

Nytt test med Kenko 2x

Idag har jag testat 5DIII tillsammans med 500/4 + Kenko 2x. Bra AF utan tejp men något sämre skärpa än med Kenko 1,4 som jag testade tidigare tillsammans med 400/5,6. De gamla testerna också uppe på sidan.
www.naturreportage.se
(Klicka på stora bilden mitt på sidan)

Fina bilder Tony! Gillar dem badande stararna skarpt :).
Har precis dessa två konvertrar, kenko 1.4 och 2x. Det är de senare varianterna dgx. Personligen har jag nästan gett upp att använda konvertrar överhuvudtaget. Inte ens min canon 1,4 version två ger mig den fina skärpa som jag får utan konvertrar. Tycker ändå du fått till några väldigt fina bilder med din kombo och 2x konvertern.

Håller väldigt hög klass får jag säga.

Jag köpte på mig Canons 1,4 III bättre begagnad och är väldigt nöjd med den. Testat lite med min 5Dmk3 och 500mm och kommer hädanefter inte tveka det minsta att ta till denna kombination när behovet finns vilket är nästan alltid. Har för övrigt alltid varit mycket misstänksam och även missnöjd med konvertrar men nu jäklar i hoppet och Canons nya 2,0 skall enligt vad jag hört vara lika bra som deras 1,4 så får bli ett önskemål för framtiden att införskaffa sig en sådan också när Canon tillåter bländare 8 på "femman"

//R

autofokuspunkter på 5d mk3

Hjälp, någon som vet hur man får fram autofokuspunkterna till bakre lcd skärmen,när jag trycker på den lilla bakre knappen för autofokuspunkterna tänns dom bara i sökaren,jag har sett på youtubklipp att det ska gå att få fram dom på lcd skärmen,som man kunde på 7D,där fanns en funktion i Q menyn,men det finns inte på 5D mk3,tacksam för svar,
Håkan

Hjälp, någon som vet hur man får fram autofokuspunkterna till bakre lcd skärmen,när jag trycker på den lilla bakre knappen för autofokuspunkterna tänns dom bara i sökaren,jag har sett på youtubklipp att det ska gå att få fram dom på lcd skärmen,som man kunde på 7D,där fanns en funktion i Q menyn,men det finns inte på 5D mk3,tacksam för svar,
Håkan

Meny->fjärde sidan under första fliken har du "AF-läge", ändra den till "Snabb-läge"

Har en D800 idag men funderar på att byta till Mark III. Är canonkamera n märkbart bättre på höga iso? För jag utnyttjar inte D800:as dr särskilt mycket men kör ofta på högre isotal.

Nja, de är nog ganska lika med ett litet plus kanske till 800 i de mörkare partierna har jag fått för mig. Men 5Dmk3 är ett riktigt rejält lyft (den du syftar på antar jag?) jämfört med 7D och 1Dmk3 och eftersom jag mestadels fotar sport i mer eller mindre krävande situationer så är nog 5D till att föredra där. Att jag sedan har den till naturfotografering med mest inriktat mot rovfågel är helt ok också. Men skillnaderna är små vad jag har förstått och tycker om du har möjligheten att få testskjuta en 5D så gör det.
//R

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar