Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 5D + 550EX kombo

Produkter
(logga in för att koppla)

Björn F

Medlem
I bruksanvisningen för Canon 550EX finns det två olika sektioner, en för kameror typ A och en för kameror typ B. Vissa av funktionerna fungerar endast med en viss typ av kamera. Eftersom EOS 5D inte är med (kristallkula) i listan i bruksanvisningen undrar jag vilken som den tillhör - A, B eller en kombo kanske?

/Björn

Alla fuynktioner hos 550EX fungerar med Eos 5D.

A & B handlar om kameror med E-TTL eller bara med vanlig TTL (en variant av vanlig TTL kallas A-TTL).

Alla digitala systemkameror från Canon har E-TTL.

Däremot finns analoga kameror med E-TTL eller med TTL eller med både ock.

Jag tror att det är B-klassen som avser kameror utan E-TTL som Eos 1N, Eos 5, Eos 1 med flera.

I A-klassen hamnar då alla de digitala samt Eos 3, 1V, 30, 33, 50, 300, 3000 med flera.

froderberg skrev:
Alla fuynktioner hos 550EX fungerar med Eos 5D.

A & B handlar om kameror med E-TTL eller bara med vanlig TTL (en variant av vanlig TTL kallas A-TTL).

Alla digitala systemkameror från Canon har E-TTL.

Däremot finns analoga kameror med E-TTL eller med TTL eller med både ock.

Jag tror att det är B-klassen som avser kameror utan E-TTL som Eos 1N, Eos 5, Eos 1 med flera.

I A-klassen hamnar då alla de digitala samt Eos 3, 1V, 30, 33, 50, 300, 3000 med flera.

Magnus, tack för ditt svar och snabbt gick det! :)

Mvh Björn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar