Annons

Canon 550d vilket objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

mimmione

Aktiv medlem
Hej jag har bestämt mig för att köpa mig en systemkamera och har bestämt mig för canon 550d det finns massor av olika paketpris och då jag är nybörjare funderar jag vilket objektiv jag ska börja med. Det finns 18-55 is, 18-135 is, och 55-250/4-5,6 IS vad är det egentligen för skillnad och vilket objektiv är bra att börja med som är ett bra allround objektiv. Pris i denna fråga spelar egentligen ingen roll vill ha ett bra prisvärt objektiv som jag har användning för länge.

Om du bara skall välja ett av objektiven så tycker jag att du skall ta 18-135, det är ett riktigt allround objektiv som du kan använda en hel del. Jag utgår från att du är en glad amatör och då duger det bra. Ett annat förslag är att välja både 18-55 och 55-250. Av någon anledning så har jag alla 3 i min väska.

Om du bara skall välja ett av objektiven så tycker jag att du skall ta 18-135, det är ett riktigt allround objektiv som du kan använda en hel del. Jag utgår från att du är en glad amatör och då duger det bra. Ett annat förslag är att välja både 18-55 och 55-250. Av någon anledning så har jag alla 3 i min väska.

Tack, så småningom vill jag köpa mer objektiv, men eftersom jag är nybörjare vad gäller systemkamera vill jag ha ett bra basobjektiv som jag kan använda för att lära mig mer utifrån. Senare köper jag säkert mer, t. ex älskar jag att fota i macro, skulle även vilja lära mig mer om naturbilder, osv, älskar att fotografera och har väl gjort det mer eller mindre sedan jag fick min första kamera när jag var liten.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto