Annons

Canon 55-200 eller tamron 55-200 macro

Produkter
(logga in för att koppla)

ylander

Aktiv medlem
Hej, är ute efter nytt objektiv, och undrar vilket som är bäst av Canon EF 55-200/4,5-5,6 II USM och Tamron AF 55-200/4-5,6 Di II LD Macro..

Är tacksam för tips och råd:D
//erik

Canon visade väl idag ett 55-200 med IS. Kanske kan vara intressant om det inte blir för dyrt och du inte måste ha det på stört.

Jaja.. va kommer ett 55-250 IS att kosta då?? har tänkt 2000 kr och neråt. Det lär ju inte ovanstående att hamna på?!

Det kan räcka att läsa omdömet längst ner. Vill man ha en hyfsad byggkvalitet kan Sigman ge mer för pengarna, jag har inte kollat senaste priserna, men gissningsvis ligger Canonalternativet såpass högt att det är värt att avvakta och se var 55-250 hamnar. Mellanskillnaden kommer troligen vara så liten att du vill ha den senare.

PS. Jag har köpt in några Sigma 55-200 till en kurs, och vi har inte haft några problem med dem. Jag minns inte detaljerna, men efter lite jämförelser ansåg vi den vara det mest prisvärda alternativet då.

Jag har mycket goda erfarenheter av Tamrons 55-200 på min 400D. En mycket prisvärd glugg som ger bra skärpa.

Jag har gjort 20*30 kopior från 300D och Sigma 55-200 som sett mycket bra ut. Kan faktiskt inte tänka mig något prisvärdare. Klart att Tamron m.fl säker har bra gluggar, men de har jag inte testat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar