ANNONS
Annons

Canon 450 eller 1000?

Produkter
(logga in för att koppla)

zizela

Medlem
Hej

Jag står inför valet att köpa en kamera men vet inte hur jag ska göra. Hoppas någon kan ge mig lite tips så jag kan tänka lite klarare:) Jag vet inte vilken av dom jag ska köpa, 450 eller 1000D. Vi är en "vanlig" barnfamilj som kommer att använda denna i resor och andra aktiviteter. Jag plockar gärna med mig kameran och tar en bild vid min promenad eller när jag åker till stan... Det här kommer att vara en instegskamera för mig då jag tidigare endast ägt en kompaktkamera som nu är klar med sitt:)
Tack på förhand!!!!

450D är en lite bättre kamera i de flesta avseenden och säljs i kit med 18-55 IS, som är bättre (och har dessutom bildstabilisering) än det objektiv som 1000D säljer i kit med. Ska man ha 1000D med 18-55 IS, så kostar den lika mycket som 450D.
Utifrån detta skulle jag definitivt säga att 450D är det bättre valet.

Edit:
Nikon har ju D3000 som säljs i kit med 18-55VR för 4000kr åxå, fast det kanske inte är något alternativ? :)

Köp 450D, Rajala kör den för 4990 och 1000D med samma objektiv bör du hitta för 3990.
Jag har 1000D och tycker den är allt igenom prisvärd, men innan jag köpte min550D så klämde jag lite avundsjukt på brorsans 450D....i stort sett samma bildresultat men lite mer gedigen och lyxigare var min åsikt då.

För tusenlappen extra får du lite mer känsla och lull-lull, men det är inte så stor skillnad och du kommer att gilla kameran oavsett vilken du köper. Om du trots allt vet att det är "första" kameran du köper för att sedan byta upp dig så skulle du kanske ändå ta 1000D tills du mognat in på xxD.

450D är ju en bättre kamera och säljs med kitobjektivet 18-55 IS, medan 1000D (nästan) bara säljs utan IS. Tycker du dom små funktionerna och IS är värt att betala ca 1000:- kronor extra för - så köp! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar