Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lazzze skrev:
Niklas, att vara ny är nog inget problem. David registerade sig idag och har redan stenkoll på Steve. Eller är kanske David ett troll? Tja, vem vet.

Man kan läsa i forumen utan att vara medlem =)
Och precis som jag skrev så var inget riktat mot Niklas utan tråden som helhet..

Steve, så här skrev du den 5 aug!

jag skall göra som ni vill sitta tyst å läsa era snillen spekulerar å under tiden fotografera för det är väl det dom flessta sysslar med tror jag i alla fall här på fotosidan å jah har fortfarande inga kommatecken lr punkter jag kan ta kort ändå !!

Kommer du ihåg det? Jag tror flera här är tacksamma om du håller ditt ord.

David_a skrev:
Någon som vågar gissa, eller vet, vad enbart kamerahuset kommer att kosta när kameran släpps? 40D alltså.. =)
Min gissning är att huset kommer ligga ligga på ca 12995-14995 när det släpps. Canon har av tradition legat något lägre än Nikon vid jämförelse av samma segment. Om huset blir dyrare trasslar det till sig en aning, med tanke på att Canon också har 5D emellan upp till 1D-husen.

David_a skrev:
Någon som vågar gissa, eller vet, vad enbart kamerahuset kommer att kosta när kameran släpps? 40D alltså.. =)

Har inte till och med ett pris (Bob Atkinson se http://www.bobatkins.com/photography/digital/canon_questions_eos30d.html) varit på tapeten på $1599.99 (motsvarande 11 400kr i USA). Om detta enl. ryktet då skulle vara MED kit-objektiv eller enbart huset framgår inte. Men skulle inte ett rimligt pris på huset kunna vara därikring?

Mvh!
// Niklas

NiklasÖ skrev:
Har inte till och med ett pris (Bob Atkinson se http://www.bobatkins.com/photography/digital/canon_questions_eos30d.html) varit på tapeten på $1599.99 (motsvarande 11 400kr i USA). Om detta enl. ryktet då skulle vara MED kit-objektiv eller enbart huset framgår inte. Men skulle inte ett rimligt pris på huset kunna vara därikring?

Mvh!
// Niklas
Låter rimlig och eftersom det mesta är billigare i USA kan man väl tänka sig ca två tusen upp på det priset i Sverige. Ganska prisvärt om du frågar mig. Under förutsättning dock att vi får se en riktig uppgradering, och inte en liten ansiktslyftning.

Så här skrev Bob Atkins:

A price for the EOS 40D in the $1400 range, +/- $100. The Nikon D200 is selling for $1500 and I'd expect Canon to try to match Nikon on features and certainly under cut them on pricing. It's guess that $1300 is more likely than $1500.

Det tycker jag låter lovande..... ;o) om han nu har rätt.

falke skrev:
Så här skrev Bob Atkins:

A price for the EOS 40D in the $1400 range, +/- $100. The Nikon D200 is selling for $1500 and I'd expect Canon to try to match Nikon on features and certainly under cut them on pricing. It's guess that $1300 is more likely than $1500.

Det tycker jag låter lovande..... ;o) om han nu har rätt.

Jag hade precis för mig att jag läst en mer precis formulering från Bob vad avser priset men jag hittade det inte i all hast.

Om priset i USA hamnar kring $1300 (vilket idag motsvarar 9252 kr enl. www.forex.se) så lovar det riktigt gott även om man lägger till 1500-2000kr för priserna i sverige!

Mvh!
// Niklas

NiklasÖ skrev:
Jag hade precis för mig att jag läst en mer precis formulering från Bob vad avser priset men jag hittade det inte i all hast.

Om priset i USA hamnar kring $1300 (vilket idag motsvarar 9252 kr enl. www.forex.se) så lovar det riktigt gott även om man lägger till 1500-2000kr för priserna i sverige!

Mvh!
// Niklas
Jag tror inte huset går för under 12995 oavsett prissättning i USA eller Hong Kong, tyvärr. Canon visade ju också med Mark III att en bra efterföljare kan bli dyrare än föregångarens introduktionspris.

bengt

vadå kan man inte ändra sig håller just nu på å chippar min eos 1 så den tar 100 bilder i sekunden för det verkar ju som om alla vore formel 1 förar fotografer här å jag vill åxå vara snabbast finns det ingen som har ett litet turbo aggregat lr kompressor till eos 1 så jag blir värst för visst måste kameran ta 100 bilder per sekund lr hur ???

Re: bengt

steve eilertsen skrev:
vadå kan man inte ändra sig håller just nu på å chippar min eos 1 så den tar 100 bilder i sekunden för det verkar ju som om alla vore formel 1 förar fotografer här å jag vill åxå vara snabbast finns det ingen som har ett litet turbo aggregat lr kompressor till eos 1 så jag blir värst för visst måste kameran ta 100 bilder per sekund lr hur ???

Ooooh, har du en EOS 1...är du proffs? ;-)

// Niklas

proffs

nä har bara god ekonomi å så har jag aktier i canon så jag måste ju köpa alla kameror dom ger ut å berätta det för alla på forumet

NiklasÖ skrev:

Mvh!
// Niklas
En annan tumregel jag har hört är att byta ut dollartecknet mot kronor för att få riktpris i Sverige. Jag har dock inte skött min research för att se om regeln stämmer, så jag kanske skulle hallå tyst istället...

Re: proffs

steve eilertsen skrev:
nä har bara god ekonomi å så har jag aktier i canon så jag måste ju köpa alla kameror dom ger ut å berätta det för alla på forumet

OK! Så då ÄR du lite intresserad av 40D trots allt om inte annat utifrån det rent ekonomiska vinstintresset i egenskap av aktieägare som vill se oss andra göra av med surt förvärvade pengar på producter från företaget vars aktier du äger! ;-)

Ironi!? Nähä!!! ;-)

// Niklas

StefanN skrev:
En annan tumregel jag har hört är att byta ut dollartecknet mot kronor för att få riktpris i Sverige. Jag har dock inte skött min research för att se om regeln stämmer, så jag kanske skulle hallå tyst istället...

Hmm, min mattematiska/tekniska hjärncell sover idag! Jag fattar helt enkelt inte hur du menar! Sorry!

Mvh!
// Niklas

anders

nej då inget skämt på denna seriösa forum sida sitter med en rasp på mitt nya mk111 hus är onödigt tungt tycket jag du vet vikten är ju för bodybuilders annars !!

niklas

klart du skall köpa 40d det ligger ju i mitt intresse å lura dig på pengar som byter kamera hus så ofta nä nu skall jag såga i mitt 400 2.8 det är aldeles för långt !!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar