nikitin
Aktiv medlem
Eller detta regnskydd: http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=5951820. Läs mer här.
-- Nicke
-- Nicke
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du behöver nog läsa på om marknadsekonomiimajica skrev:
har jag svårt att se att det skulle behöva kosta mer än en tjugolapp.
jysm skrev:
Verkar ju kanonbra. Om man har LiveView i kameran. Kika genom sökaren med det där plastöverdraget, och med glasögon på, verkar inte vara något vidare bekvämt.
steve eilertsen skrev:
ständigt detta tjöt tror nån där ute att du utvecklas som fotograf bara för att kammeran gör det i så fallå ge mig då ett exempel på sådana underverk!!!!
Steve, dels så måste ju folk få spekulera bäst de vill kring saker, som i detta fall hur den nya Canon kameran kommer att bli. Sedan är det ju så att vissa har teknik inom foto som intresse, alltså hur kameror fungerar, nya tekniska finesser.steve eilertsen skrev:
ständigt detta tjöt tror nån där ute att du utvecklas som fotograf bara för att kammeran gör det i så fallå ge mig då ett exempel på sådana underverk!!!!
Utan att vara analog förespråkare vill jag ändå poängtera att många nog lärde sig mer av de få inlärningstillfällena med analog utrustning. Man var tvungen att ta till sig av misstagen. Idag tror jag många knäpper utan speciellt mycket eftertanke, och att många intressanta möjligheter till inlärning går fotografen förbi. Det är ibland lite för enkelt att bara knäppa om bilden. Jag har tyvärr blivit mindre nogrann, fast jag har å, andra sidan fortfarande lika kul. Min teori är att det finns fler personer idag som tar bra bilder, men att många av de egentligen inte vet eller kan förklara sitt hantverk. Svårt att avgöra om det är en bra eller dålig utveckling. Lite off topic, ber om ursäkt för det.NiklasÖ skrev:
OK, håll till godo:
- Analog fotografi tar, för den genomsnittliga fotografen flera dagar, kanske till och med upp till en vecka att få resultatet av en experiment-exponering.
- Digital fotografi, med fungerande skärm på kameran som visar nyss tagna bild, tar någon sekund.
Eftersom vi människor, hur intelligenta vi än må vara, endast lär EN sak åt gången så är chansen/möjligheten att utvecklas snabbare med en digital kamera än med en analog!
De som är snabblärda hinner då naturligtvis lära FLER saker på samma tidsenhet som vi andra dödliga, men likväl lär den snabblärde/intelligenta enbart EN sak åt gången!
Digitalkameran, med fungerande skärm och visning av nyss tagna bild, var just en sådan utveckling som du verkar finna osannolik! ;-)
Mvh!
// Niklas
paul innergård skrev:
Utan att vara analog förespråkare vill jag ändå poängtera att många nog lärde sig mer av de få inlärningstillfällena med analog utrustning. Man var tvungen att ta till sig av misstagen. Idag tror jag många knäpper utan speciellt mycket eftertanke, och att många intressanta möjligheter till inlärning går fotografen förbi. Det är ibland lite för enkelt att bara knäppa om bilden. Jag har tyvärr blivit mindre nogrann, fast jag har å, andra sidan fortfarande lika kul. Min teori är att det finns fler personer idag som tar bra bilder, men att många av de egentligen inte vet eller kan förklara sitt hantverk. Svårt att avgöra om det är en bra eller dålig utveckling. Lite off topic, ber om ursäkt för det.
Al Bundy skrev:
Helt otroligt =)
Bara att ladda med chips och dricka för att sedan vänta på att Steve ska vakna och logga in.. kan bli en heldag i forumet ; )
NiklasÖ skrev:
OK, jag är ny här men jag fattar (tror jag)! Don´t worry jag är nöjd så här!
// Niklas
Niklas, att vara ny är nog inget problem. David registerade sig idag och har redan stenkoll på Steve. Eller är kanske David ett troll? Tja, vem vet.NiklasÖ skrev:
OK, jag är ny här men jag fattar (tror jag)! Don´t worry jag är nöjd så här!
// Niklas