Annons

Canon 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tycker det känns lovande att det är så pass lite rykten... att Canon håller så tätt tyder på att det kommer något oväntat (iaf i min fantasi).
 
wikman skrev:
Tycker det känns lovande att det är så pass lite rykten... att Canon håller så tätt tyder på att det kommer något oväntat (iaf i min fantasi).

God morgon, var har du hållit hus?! Om du vill ha rykten så kan du alltid surfa lite på fotosajterna.
(äh, jag försöker bara vara rolig)
 
De rykten som kommit upp här på fotosidan är ju ganska sansade, vilket jag inte tror Canon kommer vara när de lanserar sin serie imorgon... Det är trots att 20års jubileum för EOS systemet och de ligger inte ohotat längst fram i utvecklingen just nu.

Jag hoppas att Hasselblad och PhaseOne skall sitta imponerade och oroliga efter lanseringen.

Annars blir jag ju bara glad å andra sidan att min 1Ds MkII fortfarande står ohotad på toppen efter så pass lång tid.
 
Stisse skrev:
Vilken websidan ska man sitta och bevaka och vilken tid ?
Någon som vet ?

Det beror på var du råkar befinna dig här på klotet men Bob Atkins skriver: "Other current rumors are suggesting that Canon will be saying something on Thursday February 22nd at 5pm Tokyo time (8am London, 3am New York), so if that's true we won't have to wait much longer!"
 
Om släppet kommer imorgon så behövar man bara slå på dumburken. Sen går det inte att undvika, "Alla" kommer att vilja vara först med att visa att de sett nyheten.

Precis som i "Mästerkatten i stövlarna"
 
Canon kommer att ha en presentation för bland annat distar under den 22 så mycket vet jag..Läser man tillbaka i denna tråden skulle det släppas 27 nyheter (eller liknande) och någon från fotosidan skulle dit....
 
Stisse skrev:
Vilken websidan ska man sitta och bevaka och vilken tid ?
Någon som vet ?

Jag vet, men man får ju inte göra reklam enligt reglerna... Så du får väl gissa.

Jag kommer iaf vara på plats imorgon i Solna och klämma på nyheterna, om det kan vara en ledtråd.
 
froderberg skrev:
Jag vet, men man får ju inte göra reklam enligt reglerna... Så du får väl gissa.

Jag kommer iaf vara på plats imorgon i Solna och klämma på nyheterna, om det kan vara en ledtråd.
Jag vet en sajt som till och med har ett RSS-feed man kan använda för snabb feedback. Sajten har ni här och flödet finnes här.

:)
 
StefanN skrev:
Jag vet en sajt som till och med har ett RSS-feed man kan använda för snabb feedback. Sajten har ni här och flödet finnes här.

:)

Jag råkar veta att den sajten har en reporter som sitter och lägger ut nyheten direkt när den kommer och en som är på plats och klämmer.

Om teniken är med så kan det hända att den sajten bjuder på fler trevliga överraskningar under dagen.

;)
 
Den 22 februari presenterar vi
”Spring Collection”, vårens 27 produktnyheter inom digital bild från Canon.

- - -

På visningen ges möjlighet att titta närmare på det senaste inom digitalkameror, videokameror och skrivare. Vi inleder med en god frukost 09.00 och mötet startar ca 09.15.
 
Hoppas att du kan somna i natt Magnus. Eller blir det kanske mardrömmar om "bara 27 nya Ixus-modeller och billiga skrivare" eller våta drömmar om 27 systemare och nya objektiv ;-)
 
Det blir en ny tunn digitalkamera med utbytbara skal i 26 färger, och en liten batteridriven skrivare som tillbehör. :)
 
Slowfinger skrev:
Hoppas att du kan somna i natt Magnus. Eller blir det kanske mardrömmar om "bara 27 nya Ixus-modeller och billiga skrivare" eller våta drömmar om 27 systemare och nya objektiv ;-)

Blir som på nikonvisningen i tisdags:

- hej, idag blir det bara kompakter!

Snacka om lång näsa.
 
Eftersom min blogg har RSS, så kan man tänka sig att de som verkligen vill veta vad som visas, prenumererar på den ;)

Sen ska jag och Magnus sitta brevid varandra och tävla om vem som kan lägga upp nyheten snabbast ;)

Här är min feed
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.