Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Re: Vadå Kent ??

Enicar skrev:
Vem är du som använder Sonjas login?
Tyckte nog att språkbruket inte riktigt passde in på Sonja 69 som tycker om att påta i trädgården

Ha ha ha ! Jag är hemma hos morsan, jag missade att jag var inne på hennes login.

/kent
 
Är det sant? Blir 40D äntligen den första kameran på planeten som tar bra bilder?

Alla andra jag provat tar ju bara dåliga bilder.

Är det någon som vet? Kommer bilderna äntligen bli bra med en 40D?
 
Breaking news

Det blir en 11,3 MP i format 4/3

Kanske.Tror jag. Eller så går det inte för spegeln blir för stor och pangar in i EFS-optiken.
Å sen blir det mörkt.. eller jag vet inte
 
desktopmental skrev:
Är det sant? Blir 40D äntligen den första kameran på planeten som tar bra bilder?

Alla andra jag provat tar ju bara dåliga bilder.

Är det någon som vet? Kommer bilderna äntligen bli bra med en 40D?

Då har du aldrig provat en Canon, dom har ju grönarutan läge på sina semi-pro kameror !

Omöjligt att misslyckas med den ruggiga finessen.

/kent
 
Viss borde det vara dags för en ny generation kameror från Canon, EOS-serien har ju funnits i 20 år. De behåller kanse namnet EOS men det borde komma en ny kameraserie baserad på en helt ny plattform då dagens faktiskt börjar kännas omodern. När EOS-serien (med sin förgångare T90) kom tyckte man ju att den var som ett rymdskepp :).

Jag har härdat ut med min 10D länge nu och skall inom kort uppdatera mina hus, så jag är spänd på vad som kommer i år. Även om det inte kommer någon ny generation kamerahus så kommer det att bli ett köp. Visst känns det som att Nikon har något av greppet just nu men jag har objektiv och tillbehör för nästan 100 000 så inte byter jag system bara för det.

Tekniken är underordnad bilden men visst vill man köpa så bra grejer som möjligt när man väl investerar. Sedan att man tycker det är kul med teknik gör ju inte spekulationerna mindre intressanta.
 
saab skrev:
De behåller kanse namnet EOS men det borde komma en ny kameraserie baserad på en helt ny plattform då dagens faktiskt börjar kännas omodern. Visst känns det som att Nikon har något av greppet just nu men jag har objektiv och tillbehör för nästan 100 000 så inte byter jag system bara för det.
Har precis införskaffat en 5D. Flyttar till Afrika om några veckor, och hade inte tid att vänta på vad för en efterföljare Canon evtl kommer med till våren. Och det är absolut inget omodernt över den kameran, varken vad gäller ergonomi eller bildkvalité.
Ringde runt för några veckor sedan för att höra vad det är för leveranstid på 1DMkII. Den är slutsåld överallt, leveranstid okänt. Verkar som Canon har leveransproblem i Europa. Så det är kanske därför Nikon säljer mest just nu (om de gör det), folk står i kö för att köpa 1D, men den kommer inte.
 
Det är väl det värsta med 1DMkIII: det ett sådant uppdämt sug efter Canons nästa sportkamera att även om Canon presenterar den nu den 19:e, så kommer den inte att finnas att få tag på förrän fram till sommaren...
 
Att Canon inte har några 1Dmk2N att leverera beror säkert på att den har fasats ut. Det var exakt samma när mk2 fasades ut, då gick den sista veckorna med en fri Ex550 blixt. Samma med DSmk2, den har du fått ett WiFi med sista månaderna.

Canon är nog rätt nöjda med att de är slut ilager när de skall lansera ersättare.
 
Jag sätter 100kr på att Canon kommer med ett 1ds mark 3 hus, som har 22mp, iso 6400, och som kommer att vara mkt mindre än den nuvanarande 1ds mark II.
 
Lieden.se skrev:
Det är väl det värsta med 1DMkIII: det ett sådant uppdämt sug efter Canons nästa sportkamera att även om Canon presenterar den nu den 19:e, så kommer den inte att finnas att få tag på förrän fram till sommaren...


I got one word for you : ASIEN !!! :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.