Annons

Canon 1Ds

Produkter
(logga in för att koppla)

MagnusL

Aktiv medlem
Såg just att av grossisterna till företaget där jag jobbar har sänkt priset på en 1Ds med drygt 10000:- sen igår..... äntligen Canon!
 
Vi säljer tyvärr inte kameror....såg bara att våran grossist har sänkt priset. Nytt butikspris borde hamna runt 70-73000:- gissar jag.
 
Proboarder skrev:
*aaaaaaaargh*

Jag kanske skulle ha väntat :(

Jo, har man fotograferat i över 175 år, så borde man ju kunna ha tålamodet att vänta lite till, tycker man, eller kanske använda något av de otal kameror man borde ha samlat på sig under all den tiden.. Eller?





(jaja, försökt till humor, jag vet, men du har ju anget att du började fotografering kring 1829..)
 
stranden skrev:
Jo, har man fotograferat i över 175 år, så borde man ju kunna ha tålamodet att vänta lite till, tycker man, eller kanske använda något av de otal kameror man borde ha samlat på sig under all den tiden.. Eller?


(jaja, försökt till humor, jag vet, men du har ju anget att du började fotografering kring 1829..)

:p
humor ;D
 
Magnus,

Kan du nämna just vilken leverantör det är som har sänkt priset? Kan vi utgå ifrån att sänkningen du nämner (drygt tio tusen) är exklusive moms? Och det kan väl inte vara något så trist som ett tryckfel?

Intressant, i synnerhet med tanke på att det här är den första och ännu så länge enda konkreta indikationen på en prissänkning.
 
Jag ska ringa och kolla med dom imorgon så får vi se om det är tryckfelsnisse eller om Canon har sänkt priset. Japp, det är drygt 10k ex moms.
 
Magnus, tack för att du kollade upp det! Sa dom något konkret om att det faktiskt är svenska Canon som sänkt sitt pris?

Ingemar, jag vet inte varifrån du får din uppgift men när jag har kollat, både igår kväll och alldeles nyss, så ligger B&Hs pris oförändrat kvar på USD 7999,00. Adorama tar däremot USD 7095,95 men det gjorde dem för en vecka sedan också. Ingen svensk ÅF tycks vad jag kunnat se ha justerat sina priser - åtminstone inte än.
 
Johan A skrev:
Ingemar, jag vet inte varifrån du får din uppgift men när jag har kollat, både igår kväll och alldeles nyss, så ligger B&Hs pris oförändrat kvar på USD 7999,00. Adorama tar däremot USD 7095,95 men det gjorde dem för en vecka sedan också. Ingen svensk ÅF tycks vad jag kunnat se ha justerat sina priser - åtminstone inte än.

Om du klickar på "Email me at better price" på B&H sida får du USD 7,095.95, istället för 7999.
 
hehe glöm inte "taxen" som tillkommer när du köper i USA. På en 1Ds blev det modiga 700 dollar. Det står inte i den ordinare prislistan, utan syns först när du checkar ut varan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.