Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Karl Larsson skrev:
wii.. mailade cyberphoto och fick reda på att jag kommit fram till plats 9 (från 19).

Inget är som väntans tider...

Önskar jag hade en så pass bra köplats! Enligt uppgift från Cyberphoto har de hittills bara levererat 2 (TVÅ) exemplar, så man kan väl hoppas på att köavhoppen kommer att dugga tätt den närmaste tiden... ;-)

Janne H skrev:
Optiska upptagningsinstrument, ( kameror) är till för att användas. Plåta på Anders.

/Janne
www.fjh.se

Jodå, jag håller med och det syns att mina kameror och objektiv är använda.
Jag är inte speciellt försiktig men första repan på en ny pryl känns ändå lite grann. :)

... och jag fick just ett trevligt sms

om att min kamera ligger klar för avhämtning hos Scandinavian Photo. Det innebär att det blir en tidig plats på Cyberphoto ledig om en vecka när jag är tillbaks i Sverige igen! Grattis till den som kommer fram i kön.

Anders Östberg skrev:
Jodå, jag håller med och det syns att mina kameror och objektiv är använda.
Jag är inte speciellt försiktig men första repan på en ny pryl känns ändå lite grann. :)
Jag tycker till och med att det är ganska trevligt med prylar som man själv slitit in:)

Jag tycker till och med att det är ganska trevligt med prylar som man själv slitit in:)

På det glada 70-talet kommer jag ihåg att det fanns folk som gnuggade sina om1 och andra svarta spegelreflexkameror för att de skulle se slitna ut.

Betonar att jag inte va en av dem. Min Konica slet ut sig alldeles själv.

Karl Larsson skrev:
wii.. mailade cyberphoto och fick reda på att jag kommit fram till plats 9 (från 19).

Inget är som väntans tider...
Jag hóppat av flera köer idag så alltid har det väl gynnat någon :)
Ska hämta min i morrn.
Godis!
/Rogge

lastrand skrev:
Önskar jag hade en så pass bra köplats! Enligt uppgift från Cyberphoto har de hittills bara levererat 2 (TVÅ) exemplar, så man kan väl hoppas på att köavhoppen kommer att dugga tätt den närmaste tiden... ;-)
scandinavian har lev 7 st totalt.
/Rogge

Edit: 8 nu då kanske...

Senast ändrad:
Ja, jag måste tillstå att två levererade kameror från CP låter j*vla magert, för att uttrycka sig diplomatiskt. Men jag vet inte, kanske Canons fördelningspolicy baseras på tidigare försäljning och att Sc. Photo kränger många fler dyrare systemkameror än CP.

Re: ... och jag fick just ett trevligt sms

Sirre skrev:
om att min kamera ligger klar för avhämtning hos Scandinavian Photo. Det innebär att det blir en tidig plats på Cyberphoto ledig om en vecka när jag är tillbaks i Sverige igen! Grattis till den som kommer fram i kön.

Du har alltså beställt kamera från mer än ett ställe??
Och sedan hoppar du av när du får kamera från den leverantör som klarar att leverera först?!

Re: Re: ... och jag fick just ett trevligt sms

Janne H skrev:
Du har alltså beställt kamera från mer än ett ställe??
Och sedan hoppar du av när du får kamera från den leverantör som klarar att leverera först?!

Det är väl därför de erbjuder icke bindande beställningsköer?

Ingen kan väl fara illa av det? Varken de som står i kö eller säljare som försöker fånga upp så många köpare som möjligt.

/Michael

Re: Re: Re: ... och jag fick just ett trevligt sms

Michael f8 skrev:
Det är väl därför de erbjuder icke bindande beställningsköer?

Ingen kan väl fara illa av det? Varken de som står i kö eller säljare som försöker fånga upp så många köpare som möjligt.

/Michael

Måste bli anings svårt att beräkna varans åtgång?!

Men det är klart om leverantörerna erbjuder ¨icke bindande beställningslistor¨ så har de vällan bara sig själva att skylla!
Måste betyda att de tjänar en del på varje såld kamera...

Re: Re: Re: ... och jag fick just ett trevligt sms

Robert_Vallentuna skrev:
Butikerna gör likadant hos disitributörerna...

Tvivlar jag på, men oavsett så måste det ju skapa en massa onödigt merarbete för alla inblandade, bara för att man försöker lura sig själv ;-)

Själv är jag så naiv, gammal, att jag bara best en kamera från en leverantör, mer bråttom har jag inte.

Hej

Det lilla jag har använt Mark3 så har jag tyckt att AF varit bra, för det har funkat snabbt med 400mm 5.6 + 1.4xtc vid f/8 som är lite speciellt. Men jag har haft stora fåglar som fyllt upp nästan hela bilden och AF har inte ställt af helt korrekt. Jag har tänkt lite att det är jag som inte kan hålla gluggen tillräckligt stabilt samt af vid f/8 är ju inte optimal.

Hmm

Håller på och läser att en hel del fotografer inte riktigt är nöjda med Af på mark3.

Läs denna tråd, gratis att bli medlem.

http://www.naturescapes.net/phpBB2/viewtopic.php?t=103425&postdays=0&postorder=asc&start=0

Mvh

Omar

Omar skrev:
Hej

Det lilla jag har använt Mark3 så har jag tyckt att AF varit bra, för det har funkat snabbt med 400mm 5.6 + 1.4xtc vid f/8 som är lite speciellt. Men jag har haft stora fåglar som fyllt upp nästan hela bilden och AF har inte ställt af helt korrekt. Jag har tänkt lite att det är jag som inte kan hålla gluggen tillräckligt stabilt samt af vid f/8 är ju inte optimal.

Hmm

Håller på och läser att en hel del fotografer inte riktigt är nöjda med Af på mark3.

Läs denna tråd, gratis att bli medlem.

http://www.naturescapes.net/phpBB2/viewtopic.php?t=103425&postdays=0&postorder=asc&start=0

Mvh

Omar

Ja det verkar ju inget vidare, men det kanske en ny updatering kan avhjälpa. om det nu går att avhjälpa.
/Rogge

Omar skrev:
Hej

Jag har en Mark2N till salu :) :) :)

Mvh

Omar

hehe
nä du omar, när dottern vaknar ska jag hämta min +att jag får en till nästa vecka, det råkade bli så då jag redan betalt en som blev försenad, den är dock förhoppningsvis redan såld.

Synd detta med focuskrabbet, det är ju en av anl. till att jag slog till, men det löser väl japanerna.
/Rogge

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar