Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag får skjuta i mig ett par stadiga groggar så det blir lite ordning på korpgluggarna OCH läsförmågan!

Hepp

Jag har fått besked idag av fotokungen att jag får min på tisdag. :)
Gutt!
Men nu har jag plötsligt 2 st, en kommer om ett par veckor.
Nån som är intresserad kan ju höra av sig.
Den som avyttras kommer från staterna men jag garanterar full garanti!
Mvh Rogge

Anti-alias; dvs reducera mönster som är över den frekvens (detaljupplösningsnivå) som pixlarna bildar i sensorn. T ex om man har en 2m person som fyller ut 2000 pixel i höjdled - varje pixel motsvarar då 1mm. då får kläderna inte ha en struktur som är mindre än 1mm (egentligen 2mm) och den behöver blurras till av AA-filtret för att det inte ska bli interferensmönster (och att mycket detaljerade mönster dyker upp som grövre, så kallad aliasing - uppför sig som en annan frekens) och färgfenomen. häpp.

mvh/kalle

lastrand skrev:
Jag får skjuta i mig ett par stadiga groggar så det blir lite ordning på korpgluggarna OCH läsförmågan!
Ja precis, ofta är det ju det som saknas. Själv dricker jag alldeles för lite grogg. Tur att min mamma är svenskalärare, kompenserar väl i viss mån avsaknaden av intelligensbrygden, grogg.

Hej
var lägger man camera raw 4.1 filen förnånstans?
dubbelkilickar jag på den startas ps.
/Rogge

Ingen som har fått sin Mark 3:a som kan stilla alla andra som inte fått sin med att filma kameran lite i action och ur olika vinklar och lägga ut på Youtube.
Man har sett för många gånger på dom som redan finns ute :D

Inga videofilmer men jag kan bjuda på den första repan på min Mark III, kameran gled på en sten när jag la ner den på backen för att plocka upp lite vatten ur ryggsäcken (det var makalöst varmt på rallcrossbanan i helgen).

Så var det gjort (tog inte många dagar tyvärr), nu vågar jag kanske använda kameran då och behöver inte vara så försiktig med den längre. :)

Bilagor

• iiirepa.jpg
    iiirepa.jpg
    23.5 KB · Visningar: 515
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto