Annons

Cameracorner – usa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Du fick en använd kamera med skitig sensor (trots att den såldes som ny) för 20k, efter massa strul, från en skum försäljare. Och ändå nöjd?

För mig känns det betydligt vettigare att köpa begagnat öga mot öga inom Sverige istället. Det går snabbare, du kan titta på grejerna innan köp, du slipper begå smuggelbrott, och om det ändå strular har du troligtvis ett namn att gå med till polisen.

Japp, nöjd med kameran men inte med affären. Alternativet hade varit att skicka tillbaks den utan någon som helst garanti för att få pengarna tillbaks, vågade inte chansa. Extremt svårt att hitta en begagnad D8E i Sverige, försökte ett bra tag innan bestämde mig för Cameracorner.

Sensorn får man ändå rengöra ofta, fotar macro undervatten på små aperturer och minsta damm syns.
 
Nej, alla dina köp är inte korrekt gjorda. Det köp du precis har beskrivit är att du smugglat in en kamera utan att momsa och tulla den ordentligt? Du har ett eget ansvar och kan inte skylla på att säljaren har varudeklarerat den felaktigt.

Helt rätt, alla köp utom det jag ångrar men inte kan göra ett skit åt nu.
 
Ska lämna negativt omdöme och kommer nog få ett tillbaks. En brist i Traderas omdömessystem.

Hoppas det hjälper någon att ta rätt beslut.
 
Tycker vi skall vara försiktiga med dömandet huruvida folk skall betala tull o skatt osv. Men den som aldrig lyssnat på nedladdad musik, aldrig tittat på en nedladdad film eller hyrt film o tittat på i större sällskap, aldrig druckit hembränt eller aktivt medverkat till övervärderande av sitt boende för att kunna lösa topplån eller ta nya lån. Var så goda, döm vidare.
 
Tycker vi skall vara försiktiga med dömandet huruvida folk skall betala tull o skatt osv. Men den som aldrig lyssnat på nedladdad musik, aldrig tittat på en nedladdad film eller hyrt film o tittat på i större sällskap, aldrig druckit hembränt eller aktivt medverkat till övervärderande av sitt boende för att kunna lösa topplån eller ta nya lån. Var så goda, döm vidare.

Rätt roligt med tanke på alla tråder om att folk klagar på att få sina bilder "stulna" men visst, dubbelmoralen är den som det finns mest av, själv har jag växt från allt sånt skit, tankar inte från nätet längre utan köper mina program, och min musik eller lyssnar på spotify free.

Bor i närheten till Helsingborg, så sprit och öl kommer i laglig mängd från Danmark, har inte taxserat om mitt hus för att låna mer eller andålunda. kör väl för fort ibland, och den dagen jag får en bot för det, så får jag skratta och betala med glädje. och dricka hembränd är nåt man gör tills man blivit vuxen, men köpa in kameror och utrustning och begå skattebrott är det ju väldigt sällan barn som gör utan det är vuxna människor, som borde växt till sig.
 
Tycker vi skall vara försiktiga med dömandet huruvida folk skall betala tull o skatt osv. Men den som aldrig lyssnat på nedladdad musik, aldrig tittat på en nedladdad film eller hyrt film o tittat på i större sällskap, aldrig druckit hembränt eller aktivt medverkat till övervärderande av sitt boende för att kunna lösa topplån eller ta nya lån. Var så goda, döm vidare.

Det kanske handlar om mognad, insikt och tillgänglighet?

Det är många som nu omfamnar Spotify, Netflix, prenumeration av programvaror och köper bilder av bildbyråer som tidigare fuskat i alla kategorierna
 
Ska göra det Fredrik, tur att det finns Goa Gubbar som dig!

Jag säger inte att du ska göra det, och hade förmodligen inte heller gjort det själv heller (så jag dömer ingen). Däremot reagerade jag på att du beklagade dig över det som hänt och att det nu inte fanns någon möjlighet att rätta till det.
 
Tycker vi skall vara försiktiga med dömandet huruvida folk skall betala tull o skatt osv. Men den som aldrig lyssnat på nedladdad musik, aldrig tittat på en nedladdad film eller hyrt film o tittat på i större sällskap, aldrig druckit hembränt eller aktivt medverkat till övervärderande av sitt boende för att kunna lösa topplån eller ta nya lån. Var så goda, döm vidare.

Jag dömer ingen. Men han beklagade sig ju över att det inte fanns något han kunde göra åt saken, och det var ju inte sant. Själv skulle jag förmodligen inte gjort det, men jag skulle fortfarande vara medveten om att det är jag själv som gör fel.
 
Jag säger inte att du ska göra det, och hade förmodligen inte heller gjort det själv heller (så jag dömer ingen). Däremot reagerade jag på att du beklagade dig över det som hänt och att det nu inte fanns någon möjlighet att rätta till det.
Jag betraktar det som väldigt riskfyllt att försöka rätta till. Cameracorner tycks inte var en speciellt pålitlig leverantör, så det kan nog bli väldigt besvärligt, om inte omöjligt, att få köpet att gå tillbaka.
 
Jag betraktar det som väldigt riskfyllt att försöka rätta till. Cameracorner tycks inte var en speciellt pålitlig leverantör, så det kan nog bli väldigt besvärligt, om inte omöjligt, att få köpet att gå tillbaka.

Inte låta köpet gå till baka utan betala korrekt moms i efterhand, det går om man vill. Varför skulle det vara riskabelt? Det blir inga tillägg om man betalar frivilligt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.