Annons

är det olagligt att sälja saker som xxx säljer på tradera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fiendens fiende är INTE min vän

Liten undran, David du känner möjligen inte personen i fråga? Du försvarar honom rätt så frenetiskt.

På vilket sätt har jag försvarat honom? Menar du när jag kallade honom ett skattesmitande pucko? du menar att all reklam är bra reklam? jo så kan man ju se det också förstås, även om jag inte menar det så i det här fallet. Då kan jag säga att försäljaren känd som XXX för mig framstår som en skattesmitande importör med en egocentrerad och mot andra hånfull attitid som gör att jag inte vill köpa nåt av honom. Jag grundar min personliga bedömning på den tråd där han själv disskuterar en falsk XXX på blocket.

Nä jag känner inte XXX.



*******************

Jag tycker försäljare ska sköta sina affärs-sysslor utanför Fs-forum, forumet borde vara för oss vanliga medlemar som konsmenter.

Om det nu ändå i och med denna tråds fortlevnad blir klarlagt här av FS-moderatorer att det är ok att framhäva sin försälnings-verksamhet som bättre än andras så vill jag i så fall också ha möjlghet att göra det, Jag har också några saker som jag skulle vilja sälja men har tidigare aktat mig för att tippsa om att jag brukar använda tradera. Jag trodde det var emot reglerna men nu tydligen så är det ju ok, bara man inte nämner sitt användarnamn på tradera. Jag har några positiva egenskaper som jag tycker en del andra försäljare inte har och då borde jag ju ha rätt att nämna dom här på forumet jag med.


(får jag skriva skattesmitande pucko? ta bort det om det bryter mot reglerna, blir inte sur. edit: nån kanske borde ta en titt på mitt förra inlägg, kan ha råkat nämna nästan ett användarnamn av bara farten)
 
Senast ändrad:
Jag tycker försäljare ska sköta sina affärs-sysslor utanför Fs-forum, forumet borde vara för oss vanliga medlemar som konsmenter.

Ska vi porta alla yrkesverksamma fotografer och frilansar som vill ha råd?
Öppna forum finns för att alla skunna säga sitt, fråga dumma och intelligenta frågor.
Visa sina amatöralstrer såsom sina proffsalster.

Håller med att det är rätt dumt att registrera sig enbart för att "gnälla" dock kan Evelina sett att XXX härstammar från Sverige och att det fotorelaterade saker denne säljer. Och så är ju fotosidan.se den största forumet för foto samt att XXX är registrerad här.
Om det nu är sant att Evelina fått otrevligt bemötande ev denne konkurrent som dumpar sina priser orimtligt lågt så är det nog också rätt smart av henne att åtminstone få oss att se med klarare ögon om man stöter på XXX.

XXX kan väl svara för sig själv i detta forum. Gör han inte det trots han läser denna tråd så kan man väl anta att Evelinas påståenden är sanna. Är de osanna så kan man väl ändå hålla sina sinnen öppna om man vill göra rätt för sig och inte vara olaglig.

/Stefan
 
XXX kan väl svara för sig själv i detta forum. Gör han inte det trots han läser denna tråd så kan man väl anta att Evelinas påståenden är sanna. Är de osanna så kan man väl ändå hålla sina sinnen öppna om man vill göra rätt för sig och inte vara olaglig.

Jag hoppas innerligt att man inte måste bemöta alla påståenden som skrivs för att de inte ska anses vara sanna. :)
 
Jag hoppas innerligt att man inte måste bemöta alla påståenden som skrivs för att de inte ska anses vara sanna. :)

Har man en åsikt så ska man yttra sig om den särskilt om den är riktad mot en och särskilt om man känner till kritiken.
Känner man inte till kritiken är det en annan femma.

Att inte bemöta en osanna påståenden som man känner till om är för mig som att erkänna i tysthet att det är sant.

Liknande paralleller drar jag med tex valröstning och soffliggare. Dessa bör accepterar den regering som kommer till makten och har inget att klaga över i efterhand.

/Stefan
 
Har man en åsikt så ska man yttra sig om den särskilt om den är riktad mot en och särskilt om man känner till kritiken.
Känner man inte till kritiken är det en annan femma.

Att inte bemöta en osanna påståenden som man känner till om är för mig som att erkänna i tysthet att det är sant.

Liknande paralleller drar jag med tex valröstning och soffliggare. Dessa bör accepterar den regering som kommer till makten och har inget att klaga över i efterhand.

/Stefan

Jag ser åtminstone två tungt vägande skäl till varför man inte skriver i ett forum:

1) Man känner inte till att man är omnämnd i en tråd.

2) Man anser det meningslöst att ge sig in i en diskussion därför deltagaren/deltagarna inte är intresserade av fakta.

Jag har absolut ingen aning om vem som diskuteras i den här tråden, och tycker den här typen av trådar är oerhört tveksamma, så mitt inlägg här handlar enbart om att tystnad inte kan tas som ett erkännande.
 
Om deras råd går ut på hur kunderna undviker dåliga tjänster samtidigt som dom framhåller sin egen tjänst som bra, ja då trodde jag att det bröt mot reglerna.

Nu verkar ju sådan kampanjer vara tillåtna här så nu kommer vi nog att få se fler från både företagare och privatpersoner.



***

"Steka i olja är dåligt, steka i smör är bra!"

Ett tydligt exempel i samhället är alal dessa kampanjer om hur nyttigt mjölk och mjölk-produkter är. Mjölk är livet påstås det och så proppar företagen med hjälp av lobbyister hos politekerna i skolbarn fet mjölk och mjölkfetetr i maten fast övervikt är ett problem. Jag tror knappast att svenska skolbarn idag behöver mjölk för att överleva den mörka vintern.
Rent allmänt kan man säga att EU och USA dumpar sitt bidragsgenererade överskott på dom som inte kan försvara sig, det brukar vara barn, fattiga och rent allmänt hos undernrärda i olika U-länder. bara för att vi alla bör få mjölk under vår första del av livet så betyder det ju inte att skolmat stekt i smör istället för olivolja är det nyttigaste för eleverna ända tills man gåttt ut gymnasiet.
 
Jag låser denna diskussion här. Trådstartaren har ännu inte mailat mig de påstådda hotbreven, den omnämnde har bedyrat sin oskuld - ord står mot ord. Så vi kommer inte längre här.

Framkommer mer information i ärendet som ger anledning att återuppta diskussionen så gör vi förstås det.
 
Medlemsprofilen (Evelina Josefsson) som startade tråden är en fejkad medlemsprofil som nu är spärrad och som har kopplingar till en Sina Edalat som tidigare förekommit i klagomål/diskussioner kring import/försäljning av produkter från USA. Inläggen skall alltså inte tas på allvar.

Evelina har inte heller återkommit med underlag för det som "hon" påstår, fast vi frågat via mail.

Vi stänger tråden igen.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.