millhouse
Aktiv medlem
hej!
tar upp denna gamla tråd då jag blivit frestad av att köpa från Cameracorner. har läst hela tråden men är fortfarande inte övertygad om vad nackdelarna är om man bortser från garantifrågan som inte verkar helt tydlig. borde jag likt Rolf avstå från att falla för frestelsen? jag kan inte bestämma mig. dom/hon har ju trots allt 140-150 positiva omdömen och inget negativt?
mvh
Hej Henrik.
Självklart står det var och en fritt att göra affärer med Cameracorner. Men jag köpte aldrig därifrån.Och orsken är denna:
- dom saker som du köpper av hene/Cameracorner har ingen garanti i Sverige. Därför att Canon delar nu mer in sin verksamhet i regioner. Och USA tillhör Nordamerika och Sverige Europa. För att garantin skall gälla så skall man sända tillbaka grejerna till säljaren. Och eftersom Cameracorner finns i USA så skall dom dit- punkt slut. Hur det blir med frakt och tull m.m vet jag inte.
- Hon som har Camercorner har det som ett extra knäck och bor i Californien,Los Angelse området.
- Hon tar sina grejer från olika företag runt om i USA,vilka inte alltid är så hederliga.
- Hon leverar till Sverige utan att betala tull och moms.
Hur vet jag nu detta, jo genom olika kontakter jag har i på plats i stora landet.
Jag beslutat mig efter detta att inte köpa grejer genom henne. Jag har köp i Europa där garantin gäller och jag vet var företagen finns. Jag kan både ringa och mail dom och får svar på "stuberten". Det får du inte av Cameracorner. Och sist men inte minst Canon i Sverige är visst ute efter henne enligt rykten.