har inga problem med af på tex xt-1 fungerar utmärkt den samt den tar 8 bilder på sekunden. Jag upplever af som mer exakt än tex D800 där kan den vela flera gånger o träffar inte rätt jämnt o det gäller alla mina D800 hus.
Sony har inte spottat ut mängder med optik till A7 men fuji har en komplett serie riktigt vassa gluggar i många fall vassare än dslr optik.
Hur många gånger har man inte försökt se hur bilden blev på displayen på nikon D800 o inte ser ett smack i solljus med fuji då ser du bilden i sökaren efter du tagit den o kan zooma in o detaljgranska rubbet hur enkelt som helst.
storlek mässigt där är det walk over för spegelöst mot dslr o varför är storleken viktig? för tex rese,reportage så kan du jobba diskret det står inte stämplat i pannan att du är fotograf som det gör när du tar upp en dslr med en normal zoom 24-70 med 2,8 f.
huset är en fördel rent hantermässigt på en tex fuji där har du rattar på allt det viktiga stora enkla rattar. På D800 i mörker då måste du slå på belysningen i dispalyen för att kunna se vilket iso tal du kör med.
Den enda nackdelar är om du vill använda långa telen fujin är inte till för det däremot deras tele upp till 300 mm (mot ff) funkar bra .
behöver du en supersnabb kamera då är inte spegelöst rätt kamera men det är inte heller D800 utan då gäller 1dx eller D4.
Behöver du absolut bästa bildkvalitet då är inte heller Nijkon D810 rätt val då finns det vassare hasselbladare att tillgå.
Batteritid på spegellöst är överlagdåligt men batterierna är små o eftersom allt i väskan tar så liten plats så finns det gott om plats för dom
Så vad handlar allt om då?
tycke smak o vanesak. Jag kommer lägga ut min 70-200 2,8 vr II sågott som oanvänd pga jag kör inte med Nikon utomlands längre där är fuji bättre o gör du inte bilder större än A4 så ser du ingen skillnad ändå. Däremot för interiör o andra jobb föredrar jag Nikon pga bättre batteri,bättre blixtegenskaper o en kamera som man kan plöja av 300000 bilder på två år o den funkar ända där är jag tveksam till att spegelöst hänger med.
Så i min värld är spegelöst i dagsläget en huvudkamera i vissa fall i en del andra ett komplement.
Tog mig lång tid att köpa min första asp-c sensor som sitter i fuji men kan konstatera att bildkvaliten står sig väl o jag tar den mindre sensorn för att jag vill åt mindre storlek på hela paketet har alltid varit ff kille min första dlsr var canon 1ds med ff o hela 11 miljoner pixlar bäst på den tiden.
Om man tar o jämför printar så är det svårt att se skillnad idag utan det handlar mer om vad du prioterar o vad du fotar för något.