Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byte av batteri EN-EL3

Produkter
(logga in för att koppla)

fyrman

Aktiv medlem
Ska skicka in mitt batteri för byte hos Nikon. Har fått ett av de som har produktionsfel. Någon som vet hur lång tid det tar? Nikon säger 5-10 dagar. Ska på semester om 3 veckor och då skulle jag "troligen" sakna mitt batteri, om det inte kommit ett i retur.

Verkar ju onekligen som att Nikon fått snurr på utbytena nu... När jag skickade in mitt tog det en månad (!) innan jag hade ett nytt i brevlådan.

Vill du inget riskera så väntar du med att skicka in det, eller så köper du ett extrabatteri, kan rekommendera detta!

Tack för svaren. Jag får nog vänta till efter semestern och byta då. Kanske ska ta och köpa ett till...!

Är det någon som vet hur det funkar steg för steg att byta, och om det går lika bra ifall man har köpt kameran i andra hand.?

Mkt glada nyheter, fick mitt batteri vid köp av beg D50, men misstänker starkt att säljaren skickade med sitt slitna batteri från D70´n han också ägde..

Det håller för c:a 100-200 bilder innan jag måste ladda.
Ifall jag fotar utomhus ännu mindre.

meLf skrev:
Är det någon som vet hur det funkar steg för steg att byta, och om det går lika bra ifall man har köpt kameran i andra hand.?

Jag kollade serienummret på batteriet och såg att det tillhörde de som skulle återkallas. Sedan ringde jag till Nikons support och dom ställde lite frågor (typ namn, adress, email och om jag var registrerad hos dom redan). Sedan skickade dom hem kuvert med returporto till mig. Det blev dock lite väl nära innan jag skulle åka på semester så jag väntade tills jag kom tillbaka (ca 1 månad senare) innan jag skickade in det. Och efter 1,5 vecka så kom det nya batteriet.

Jag tror inte att det spelar någon roll ifall du köpt kameran begagnad. Dom vill ju få tag i dom dåliga batterierna innan fler går sönder.

jo, riktigt grymt att kunna byta det spec när det visat sig vara helt uttjänt. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar