idasjögren
Aktiv medlem
Jag har börjat leka med tanken att byte ut min kamerautrustning då jag använder den så sällan, och jag känner att huvudanledningen är att det är stort och klumpigt. Har idag en Nikon D750 med nikons 60 mm Marco, nikons 24-70 och nikons 70-200 med VR. Jag är liten och grejerna blir tunga att bära med sig... men, samtidigt är jag extremt kräsen och vill ha skarpa bilder med djup och bra färger. Är inte så intresserad av redigering utan vill få bra bilder direkt i kameran. 70-200:an är mitt absoluta favoritobjektiv och uppfyller alla krav jag kan ha men används nästan aldrig av klumpighetsskäl....
Mina krav är fullformat (tror jag, testade APSC för många år sen och var riktigt missnöjd, visserligen en D80 2007, så det kanske finns bra apsc idag... men misstänker att apsc fortfarande är bäst)
Jag vill ha en riktigt nätt utrustning som alltid går att ta med, även på promenaden. Möjlighet till längre brännvid, gärna ett bra objektiv motsvarande 24-70:n, gärna något längre. Makromöjligheter. Ett absolut krav är att den ska kunna användas med mina studioblixtar (via blixtskon). Raw förstås... finns det något som skulle kunna passa?
Tacksam för tips eftersom jag är hopplöst oinsatt just nu
Mina krav är fullformat (tror jag, testade APSC för många år sen och var riktigt missnöjd, visserligen en D80 2007, så det kanske finns bra apsc idag... men misstänker att apsc fortfarande är bäst)
Jag vill ha en riktigt nätt utrustning som alltid går att ta med, även på promenaden. Möjlighet till längre brännvid, gärna ett bra objektiv motsvarande 24-70:n, gärna något längre. Makromöjligheter. Ett absolut krav är att den ska kunna användas med mina studioblixtar (via blixtskon). Raw förstås... finns det något som skulle kunna passa?
Tacksam för tips eftersom jag är hopplöst oinsatt just nu