Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
byta upp sig
- Trådstartare Duckiez
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
... eller D7000 om du vill ha ett liknande kamerahus, fast modernare.
Per.
Per.
Duckiez
Medlem
... eller D7000 om du vill ha ett liknande kamerahus, fast modernare.
Per.
D7000 låter som ett bra alterntiv. Men man blir bara förvirrad när man letar nytt hus haha. Men den är ett steg över nybörjarnivån eller? Om man vill vidareutvecklas å slippa byta hus snart igen .
WildBoar
Aktiv medlem
D7000 är definitivt en bättre kamera än D80 och jag kan starkt rekommendera den som ett eller ett par steg upp från D80. Men D80 kan ta nog så bra bilder som D7000 i många sammanhang och ska man byta upp sig måste man definiera syftet med bytet och vad man är missnöjd med den befintliga utrustningen, speciellt om man har begränsad budget. Ska kameran dessutom vara ny som i fabriksny så faller D7000 utanför budgeten.
cocuyo
Avslutat medlemskap
D7000 låter som ett bra alterntiv. Men man blir bara förvirrad när man letar nytt hus haha. Men den är ett steg över nybörjarnivån eller? Om man vill vidareutvecklas å slippa byta hus snart igen .
Det där med "nybörjarnivå" kan vara förvirrande, och Nikons numrering med färre siffror för "mer avancerade" modeller är inte helt rättvisande. D7000 är en kamera som har fler rattar och kranar än instegsmodellerna, och den har också möjlighet till AF med motorlösa objektiv. Likt andra "avancerade" modeller har den ett fönster på ovansidan där man kan se inställningarna, och den har prisma i sökaren, vilket ger lite större och ljusstarkare sökarbild.
Så den liknar D80 ganska mycket när det gäller hanteringen. Reglagen sitter i stort sett lika, och det skiljer inte mycket på de elementära funktionerna. Det är ett lätt byte att göra sett till ergonomin. Om man ser till successionen hos Nikon var det D90 som ersatte D80, och därefter D7000 som följer samma linje och ersätter D90. I stort sett samma kamera, men med mycket bättre sensor och lite annat godis, som till exempel video och direktvisning.
perstromgren
Aktiv medlem
Hur många är det som säljer sina D7000 för 4-5000? Är nyfiken. TS frågar efter en bättre kamera och nämner budget. Självklart är D7000 en suverän kamera. Men vart hittar man dom för 4-5000?
Jag erkänner att det var jag som gav tipset och bara gjorde en brutal gissning att den kunde fås för det priset beggad. Om så inte är fallet, tar jag genast tillbaka och säger D90 i stället!
Per.
Duckiez
Medlem
Jag erkänner att det var jag som gav tipset och bara gjorde en brutal gissning att den kunde fås för det priset beggad. Om så inte är fallet, tar jag genast tillbaka och säger D90 i stället!
Per.
Såg en för 5500 på blocket men kan tänka mig lägga mer för att få ett bra hus redan
från början
Duckiez
Medlem
Det där med "nybörjarnivå" kan vara förvirrande, och Nikons numrering med färre siffror för "mer avancerade" modeller är inte helt rättvisande. D7000 är en kamera som har fler rattar och kranar än instegsmodellerna, och den har också möjlighet till AF med motorlösa objektiv. Likt andra "avancerade" modeller har den ett fönster på ovansidan där man kan se inställningarna, och den har prisma i sökaren, vilket ger lite större och ljusstarkare sökarbild.
Så den liknar D80 ganska mycket när det gäller hanteringen. Reglagen sitter i stort sett lika, och det skiljer inte mycket på de elementära funktionerna. Det är ett lätt byte att göra sett till ergonomin. Om man ser till successionen hos Nikon var det D90 som ersatte D80, och därefter D7000 som följer samma linje och ersätter D90. I stort sett samma kamera, men med mycket bättre sensor och lite annat godis, som till exempel video och direktvisning.
Eftersom jag hade tänkt utveckla mig mer inom konsert foton så behöver jag tänka mer på ISO osv .Men som sagt nybörjare som vill våga ta de steget extra och vill kunna utveckla mig mer.