Annons

Byta Nikon D80 mot Eos 40d?

Produkter
(logga in för att koppla)

phnomy

Aktiv medlem
Hej!

Jag funderar på att göra ovanstående byte.

Hur bra är 40d i dåligt ljus jämfört med D80?
Andra för och nackdelar?

Mvh Simon

Är det något speciellt som gör att du vill byta till Canon? Annars vore det naturligare att gå över till D90 eller D300 om du vill ha bättre brusprestanda.

Förmodligen blir det inte dyrare för dig att byta hus till D300 än att byta hela systemet till Canon och 40D.

Största anledning är att flickvännen kör canon, hade varit smidigt med samma system.
Annars så har mina tankar gått i banorna att köpa en D300 som du säger.

En annan möjlighet är ju att byta flickvän. ;-p

Skämt åsido så är nog 40D lite bättre än D80 på de flesta sätt. Och just nu väldigt prisvärd.

Haha, det kan man ju också göra ja :p

Okaj. Frågan är ju om den är såpass mycket bättre så det är ett värt byte.. Eller om jag helt enkelt ska vänta å uppgradera mig med en ny Nikon.. Jag gillar trots allt D80n :)

Om du gillar nikon tycker jag du ska köpa en nikon :)
Tänk om du köper en canon och sen blir det slut med flickan, då sitter du där med en canon och kanske ångrar att du inte köpte nikon ;)

Så jag säger, go for it, ta en nikon istället. Går att hitta redigt bra pris på en beggad D300, eller ny om du nu vill ha det.

Fifan, det var lite färgade svar här.. :p

Vem har flest/dyrast objektiv?.. menar, om en av er sitter på kitglugg och den andra har en arsnenal så är ju valet rätt självklart. Vad använder hon för Canon?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto