Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

byta licenser från PC till Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

abbeman

Aktiv medlem
Hallå!

Är sugen på att investera i en iMac 27". Den största anledningen att hålla sig kvar vid PC är väl de licenser man samlat på sig. Är det någon som har koll på avd det kostar att byta en PS cs4 samt lightroom 2 licens från PC till Mac? Jag kikade lite på adobes hemsida utan att bli direkt klokare.
 
Det krävs lite klickande på www.adobe.se innan man hittar numret man ska ringa, ring som Jesper säger 0858536692 och förklara att du vill byta från PC till MAC. Ha licensnummer och och uppgifter om ditt adobe konto tillgängliga. De lägger upp ett supportärende och du kommer att få en blankett att fylla i där du lovar att förstöra din gamla programvara.

Jag gjorde detta i somras, räkna med att det tar några veckor innan du fått din nya programvara och licens.

Jag körde CS3 och var tvungen att betala uppgradering till CS4, du har ju redan CS4 så du borde ju slippa lindrigt undan.

/Erik
 
Senast ändrad:
Hur gör man egentligen för att avregistrera ett program. Är det bara att avinstallera t ex lightroom och installera på en ny dator? Jag har redan programmet installerat på en stationär samt en bärbar. Tanken är att jag ska avinstallera på den stationära och förhoppningsvis ha lightroom kvar på den bärbara och slutligen installera på nytt på den nya Mac.
 
Det finns har jag för mig ett menyval under "Help" där du kan registrera alternativt avregistrera PS. Ska man flytta PS från exempelvis en dator till en annan måste man (för att inte riskera att överskrida antalet licenser) innan avinstallation först aktivt avregistrera PS från den gamla datorn.
 
Kan man byta PS utan kostnad? Är det inte så att man kanske byter vid en uppgradering? Så tänkte jag men det kan ju va fel. Å det tror jag det faktiskt är, fel alltså av mig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.