Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jepper

Aktiv medlem
Tja..

Jag undrar om det finns nån som vet av nått ställe där man kan byta in sitt gamla kamerahus mot en annan modell och sen betala mellanskillnad.

Typ en D70s mot en D200 om ni förstår hur jag menar?

Tack på förhand // Jesper

Jag tror att du gör en bättre affär om du säljer din D70 privat.

Av en säljare får man kanske inte alltid vad man bör få, för sin utrustning.

T.ex. köpte Hegethorns in ett gäng D1or från JönköpinsPosten för 2000-3000kr st.

Man bör få 4000-4500 för en D1 med laddare genom att sälja privat.

Bara ett exempel.

Jag vet att Schönherrs i Stockholm handlar med begagnat. Hörde mig för om inbyte när jag skulle byta upp mig från 300D men det pris jag skulle få var för lågt. Sålde sedan privat och fick i alla fall lite mer.

ja att byta in en kamera låter som en dålig affär... tänk på att den affären som tar kameran ska ju sälja med vinst, det är ju trots allt en affär som vilken annan som helst där allt ska generera en vinst vilket betyder mindre pengar till dig. Privatpersoner har inte vinstaspekten att ta hänsyn till så dom betalar generellt lite mera.

Men vill du trots allt byta in kameran så prova www.scandinavianphoto.se
och www.yfo.se

dessa två vet jag handlar lite med begagnat. Om Yfo är sugen på en D70 har jag ingen aning om eftersom dom vänder väl sig oftast mot yrkes fotografer.. men dom kanske tar inden i alla fall...

prova, men jag rekomender också privatförsäljning

Sälj på tradera eller blocket. Finns de som tom betalar mycket för trasiga digitalkompakter på tradera. Man tappar hakan. En beg digitalkamera köper man inte utan den säljer man. Folk verkar vara tappade bakom en vagn med sina bud på gamla digitalare på tradera.

Inbyte är nog förlegat. Tyvärr!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto