Jag har tillgång till ett toalettrum med dusch och handfat med lite extra utrymme. I hörnet har jag ställt en 60x60cm garderob (IKEA) som jag köpt begagnad för ändamålet. Jag har skruvat fast hjul under så att jag lätt kan skjuta undan garderoben ifall det skulle komma in vatten under (nära duschen).
Förstoringsapparaten (en Durst 605) står på det fasta hyllplanet i mitten av garderoben. Apparaten står alltid kvar där, även vid förstoring.
Under förstoringsapparaten finns det precis plats för de 4 st trådkorgar som ingick. I trådkorgarna har jag alla papper och mycket annat. Det går att få rum med alla skålar om mindre staplas i större.
Vätskor står högst upp i garderoben, på höger och vänster, där jag monterat smala hyllor så att PET-flaskor ryms. F-apparatens huvud får plats mellan dessa hyllor.
Jag har tillverkat en bordsskiva 60cm bred och drygt 1m lång, som i ena änden vilar med ett beslag på garderoben och i andra änden står på ett fällben. Skivan kan hängas upp vertikalt på garderosväggen när den inte används. "Bordet" rymmer 3 skålar 30x40cm.
Rummet blir helt mörkt. Skålar tvättas lätt i duschen. Jag har nära till handfatet som funkar för sköljning av provbitar och mindre fotopapper. Större papper sköljer jag i tvättstugan intill så att jag slipper rinnande vatten.