Annons

Bra ställen att fotografera på i närheten av karlstad??

Produkter
(logga in för att koppla)

Gary

Aktiv medlem
Hej,

Jag undrar om det finns nån som kan dela med sig av sina smultronställen för fotografering i närheten av karlstad??

Jag fotograferar mest natur och det finns det ju en del av i närheten av karlstad ;)

Någon kilometer bakom Universitetet ligger en sjö med väldigt vackra solnedgångar på sommaren. Vill du fotografera i stadsmiljö är ju hela city faktiskt bra att fotografera i.
Mvh /Lasse

Hej

Vad räknas som nära.

Jag kan tipsa om att du borde åka Bergslagskanalen från Karlskoga till Filipstad genom ett antal slussar och sjösystem.

Kan ge mer info om du är intresserad.

Du har även Kristinehamn, udden där picasostatyn står.

Roine

Orrholmen är ett klassisk miljonprogrammsbygge där skaparna hade storslagna visioner om hur framtidens människor vill bo... Stram arkitektur, jobbig 60/70-talskänsla, häftiga linjer, social ingenjörskonst.

Till skillnad från alla solnedgångsplatser tänkte jag...

/es

Roinek: Jadu, vad räknas som nära ??? Hammarö, kil mm inom ett par mils avstånd kanske?

Kristinehamn låter ju intressant, skall nog ta mig dit!!

Hej igen

Annars, kolla bildspelet, längst ner, på min WEB från Nobellautflykten på berslagskanalen.

Kristinehamn är annars helt ok, bra fik finns det också ute på udden.

Roine

Några av mina favoriter är några små tjärner vid Örnäs i Kil som är grymt fina på morgon och kväll. Annars har jag tittat lite på Hyn och landskapet där i kring, finns ganska gott om fågel och rätt okej vyer för landskapsfoto bland annat. Ska ta mig dit själv nån dag =)

Annars är ju hela fryksdalen fylld med guldkorn!

Malm: Jo, fryksdalen har jag faktiskt funderat på att botanisera i en hel del men det har liksom aldrig blivit av, men det blir nog till att försöka bege sig dit och ta lite kort!!

Vart ligger Hyn??

/Matthias

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar