** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Bra Program för bildspel?

Produkter
(logga in för att koppla)
IPhoto, imovie och idvd är två bra gratisprogram för just detta om man använder mac.
Iview Media pro funkar också väldigt bra. Mac och PC.

Jag kör själv med SlideShow To Go

Sök på download.com

jag saknar dock "zoom" effekten

mvh:

hrojder skrev:
IPhoto, imovie och idvd är två bra gratisprogram för just detta om man använder mac.
Iview Media pro funkar också väldigt bra. Mac och PC.

Vill bara tillägga att varken iPhoto, iMovie eller iDvd är gratisprogram.

mrsandin skrev:
Vill bara tillägga att varken iPhoto, iMovie eller iDvd är gratisprogram.

Det finns visserligen ingen gratis lunch, så du har helt rätt. Däremot får man väl med dessa program "utan extra kostnad" om man köper en Mac och eftersom det är just vad som krävs för att köra dem så är lunchen åtminstone väldigt nära gratis här...

Just iPhoto och iMovie är ju lite 'luddigt' om de kostar eller inte, eftersom de en gång i tiden ingick i operativ systemet men är nu en del av iLife som man iofs. får med utan extra kostnad om man köper en ny mac. Men ja tycker då ändå att man bör säga att dessa program INTE är gratis.

Men å andra sidan e väl denna diskussion skitsamma då personen som frågade efter ett slideshow-program troligen inte har mac. :)

Ett enkelt program som min pappa använder sig av är 'EasyCD burner' från Roxio (inte hundra på att det exakt heter så, har för mig att det mer va något med DVD). (Programmet är inte heller gratis.

Pro Show Gold stödjer DVD och övergångarna är en hel del. Vad i övergångar saknar du Harry?

Robban

"Zooma in bilder", det skulle du ju kunna skapa i PS eller liknande program, eller hade du tänkt på övergången enbart?

Ett litet tipps om ni skall prova Microsoft Photostory 3. Att generera ett bildspel för DVD ger ett ganska "luddigt" resultat (dålig skärpa). Mycket bättre går det om man skapar ett bildspel för dator med 800x600 med 30 bilder/sek. Skapa sen en DVD-Video i NeroVision Express 3. Observera att formatet skall konverteras till PAL där. Resultatet blir betydligt bättre. //Lars

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar