Annons

bra program för bildspel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gagarin

Avslutat medlemskap
Söker ett program där man kan göra ett proffsigt bildspel, lägga in inzoomningar för varje bild, tid för varje bild etc.

Har provat iPhoto, fast saknar möjlighet att påverka varje bild individuellt.
 
Andreas, jag kan rekommendera MGI VideoWave 4. Det har det mesta man behöver. Jag antar att du med inzoomning menar toning? /Göran
 
I iMovie kan du göra inzoomningar och en hel del andra effekter. Lätt att exportera som .mov eller till DVD via iDVD sedan.

Dessutom kan man lägga på musik filmklipp.
 
Testa Photo2VCD

http://www.photo2vcd.com

Anänder den själv, och funkar kanonbra.

ett litet utdrag från hemsidan på engelska:

Photo2VCD Professional is a powerful but easy to use DVD/SVCD/VCD authoring application. This tool can help you to easily burn your favorite digital photos into a DVD/SVCD/VCD compatible slideshow on video CD, complete with background music and awesome transition effects. This video CD is playable on any home DVD player so your family and friends can watch it on TV. It can also be watched on any DVD/SVCD/VCD compatible PC.
 
molarin skrev:
I iMovie kan du göra inzoomningar och en hel del andra effekter. Lätt att exportera som .mov eller till DVD via iDVD sedan.

Dessutom kan man lägga på musik filmklipp.

Ja, har provat iMovie också, det är just inzoomningarna jag vill åt. I iMovie kan man ju inte bestämma åt vilket håll inzoomningen åker åt, eller hur?
 
Proshow Gold definitivt, speciellt om man vill lägga till ljud och ha det synkat med bildväxlingarna. Jag gjorde ett bildspel med 130 bilder som var 25 minuter långt med musik hela tiden - funkar perfekt! Inget leksaksprogram där inte, flera andra program kajkade ur innan jag hittade Proshow. :)
-Christian
 
Hej!

Jag använder själv ProShow Gold.. Enda nackdelen som jag ser det är att det inte är sådär överbra på att synka musiken mot specifik bild. Den är ju klockren på att justera bildvisningstiden mot den totala musiklängden men inte om jag vill visa bild x efter 2.17 minuter..

Någon som har erfarenhet av något program som man kan synka bildväxling manuellt mot musiken? Kanske med ett musklick??
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.