Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra kundservice

Produkter
(logga in för att koppla)

Hassan

Aktiv medlem
Jag skickade efter lite film från Scandinavian Photo. Bl.a. 5 rullar Ektachrome 100XC med utgångsdatum 10/2002.
När jag fick rullarna så visade det sig att dom var märkta 7/2002.
Rätt ska vara rätt tänkte jag och ringde.

-Scandinavian: Ok. Använd dom rullarna om du vill. Du behöver inte skicka tillbaks dom. Vi skickar 5 nya till dig. :) Inget snack. Ingen diskussion.

Det är vad jag kallar god kundservice!
När handlare har den attityden så betyder det återbesök. :)

/ Hasse

Jo :) Hade jag vetat...

Ett annat exempel på bra kundservice är när jag fick min kamera stulen. När rekvisitionen kom så hade inte Kameradoktorn objektivet hemma som jag skulle ha men erbjöd sig att låna ut ett annat så länge. Sånt känns bra.

Scandinavian har alltid väldigt bra kundservice och det vinner de nog på i längden.

Q-mailer labbet, som väl också har nån anknytning till scandinavian(?) har även dom en utmärkt kundservice. T.ex försvann en rulle för mig när jag skickade den dit. Jag ringde och hörde efter vart rullen tagit vägen när den inte kom tillbaka till mig och jag fick bra hjälp från dom att "spåra" den. Det visade sig att posten slarvat bort den (så klart). Men vilken otrolig koll de har hos Q-mailer! De slog på mitt namn och fick fram info om rullar jag skickat till dom för evigheter sen, när de kommit till dom och när de skickats därifrån etc... Sånt inger förtroende! Och när man alltid blir trevligt bemött så är det klart man kommer tillbaka.

Har vid ett par tillfällen övervägt att beställa lite prylar från cyberphoto eller annat när de varit några kronor billigare. Men i slutändan går alltid beställningen till scandinavian ändå, man vet att det alltid ordnar sig om det blir nåt strul med varan i efterhand.

Mvh Micke (som inte är mutad av scandinavian:D )

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar