Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra Kompaktkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linnea_N

Aktiv medlem
Hej!

Jag funderar på att köpa en kompaktkamera. Jag har en Nikon D80 idagsläget, men skulle vilja ha en kompaktkamera som komplement till denna,

Jag vill ha att den ska ta lite plats och vara stöttålig och gärna tät också. Jag vill kunna ta med den överallt, (på stranden, festen, resan m.m.) Det skulle dessutom underlätta om den har secure digital minneskort eftersom jag har sådana till min D80.

Någon som har något tips på en bra kamera som skulle passa mig??

Tack på förhand.
/Linnea

Innan jag åkte till dotter i Portugal så köpte jag en Panasonic Lumix DMC TZ5.
Jag var mkt nöjd med denna då den fick plats i lilla väskan.

Färgerna blev klara och bilderna skarpa. Sen kan man oxå direkt visa dagens tagna bilder på TV som bildspel med 4 olika modeller att välja mellan och tillhörande musik!

Så, nästa gång som jag bara ska åka till solen för en vecka så ska jag bara ha med denna kameran och inte släpa med min systemkamera, olika objektiv mm.........

Ixus 80 är säkert en trevlig kamera, men har inte lika bra brännviddsomfång som t ex Ixus 860. Den senare har en vidvinkel motsvarande 28 mm. Det har också t ex Sony W170.

Richo R7 Har jag hört ska vara bra. 28-200 i zoomomfång med bildstabilisator och är ganska tunn för att ha det zoomet

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto