Annons

Bra fotoblogg-ställe?

Produkter
(logga in för att koppla)

squeeze

Aktiv medlem
Tjena.

Jag undrar om ni kan tipsa om ett ställe där man kan skapa en bra fotoblogg.

Är någon av alla olika bloggdomäner lite bättre för just foto?

Kanske en konstig fråga men jag vill helst kunna jobba med bloggen enkelt och rent.
Så bilderna får full fokus.

Tack på förhand! // Krille.

Söker efter samma sak, har använt här, men då har jag mest riktat in mig på fotosidans medlemmar, vill ha en fristående fotoblogg. Ska vara smidig, snabb och lätt att jobba med!

Har nån något bra tips?

Har provat en del olika, men jag fastnade vid blogger (googles bloggtjänst). Ingen reklam, lätt att "städa upp" i koden för en stilren look..

Nu har det förstås gått ett par år sedan jag provade mig omkring, så det kan mycket väl finnas något bättre som jag inte har koll på.
//
http://ljusavtryck.blogspot.com/

Hur mycket kan du om datorer och web-programmering? Har du inte tummen mitt i handen är det väldigt enkelt att komma igång med Wordpress.

Ett billigt abonnemang på ett webhotell (jag använder Mebo.se; snabbt, billigt och bra support) med en-klicksinstallation av Wordpress, därefter lägger man till ett passande tema och börjar sedan ladda upp bilder.

Hur mycket kan du om datorer och web-programmering? Har du inte tummen mitt i handen är det väldigt enkelt att komma igång med Wordpress.

Ett billigt abonnemang på ett webhotell (jag använder Mebo.se; snabbt, billigt och bra support) med en-klicksinstallation av Wordpress, därefter lägger man till ett passande tema och börjar sedan ladda upp bilder.

jag är rätt så händig med datorer.
har gjort ett antal hemsidor tidigare.
och köpa domän är ju nästan gratis nuförtiden...

det kanske blir egen hemsida iaf .

Lättanvänd

Jag provade lite olika bloggar men har fastnat för blogspot (googles)
Den är superenkel att använda och idag så ligger min hemsida helt i träda bara för att den är så svårjobbad. Jag kör bara bloggen.
Fördelen tycker jag är att den inte misshadlar mina relativt stora filer som jag laddar upp, bilderna tappar inte mycket i skärpa vilket det gör på många andra ställen när bilder skalas ner.
bloggen är gratis.

Den enda nackdelen är att det är krångligt för folk som vill kommentera bilder, det är tydligen ett aber..

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto