ANNONS
Annons

Bra dator/station för bild redigering!

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Har följt en annan liknande tråd med intresse ch även kollat runt ganska mycket på nätet.
Jag bildredigerar ganska mycket och har idag en Macbook Pro med retina skärm( 15) som jag gör all redigering på.
har dock funderat länge på att skaffa en stationär dator med större skärm och kanske något mer kraft och mer lagringsutrymme än laptopen. dessutom är det ju ingen nackdel att ha Macbooken att ta med när man reser eller visar bilder "on the fly".
Kollade på en Imac med retina skärm idag och såg att man även kunde uppgradera den något.
Vad har ni för åsikter? Tänker mig en bra station med bra skärm och har även skrivare etc hemma och en spyder pro 4 för kalibrering.
/Martin.

Kanske inte det tipset du hade väntat dig, men två datorer kräver en hel del merjobb. Hur skall du synka allt? Flytta filer? Uppdatera/installera på två maskiner, gäller alla licenser på två datorer?

Mitt förslag är alltså en bra skärm att koppla till din dator. Samt en extern lagringslösning, tex en NAS som du kommer åt (trådlöst) hemma, och som kan nås från hela jordklotet.

Kanske inte det tipset du hade väntat dig, men två datorer kräver en hel del merjobb. Hur skall du synka allt? Flytta filer? Uppdatera/installera på två maskiner, gäller alla licenser på två datorer?

Mitt förslag är alltså en bra skärm att koppla till din dator. Samt en extern lagringslösning, tex en NAS som du kommer åt (trådlöst) hemma, och som kan nås från hela jordklotet.

Tackar för förslaget:) Ja det är en bra poäng. Inte helt säker på hur jag tänkt mig det ännu. Men jag använder just nu min macpro för allt, surf,film,redigering , you name it hehe. Skulle vilja behålla den som det men också använda den till en del redigering när jag är resande men den stationära som huvudstation för regigeringen. Sedan flyttar jag alltid över mina bilder till en extern hårddisk ändå.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar