Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bluffannons här på FS

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det inte lite taskigt att hänga ut en person såhär? Tycker annonsen ser ganska oskyldig ut. Säljaren nämner ju själv att affär på plats vore det bästa.
 
Det är en rätt allvarlig anklagelse. Har du någon grund för att hänga ut säljaren eller är det bara priset du reagerar på? Säljaren skriver ju faktiskt att hämtning är ok.

(jag har tagit bort länken och namnet på prylen så länge. Har du grund för anklagelsen t ex baserat på kontakter med säljaren må det kanske vara hänt, annars kommer jag nog att plocka bort tråden)
 
Jag känner mig lurad iallafall.
Har betalat pengar, men ingen kamera.
Ingen säljare och ett bankkonto i Sala som inte matchar säljarens namn.
 
Om det är så så låter det ju inget vidare. Då bör du kontakta redaktionen så de kan lägga kontonummer och namn i varningslistan bland annonserna. Efter att de själva bedömt det naturligtvis.
 
Nä, förvisso kunde jag varit lite mer aktsam och kollat tidigare trådar angående bluffaren från Sala som utgav sig för att vara Bollnäsbo.

Ville bara se hur många andra som varit lika blåögda som jag.

Första gången det händer för mig iaf.
 
Repig 350D, inkl. minneskort & två lågprisgluggar.
Rimligt pris för en som vill kränga bort en snabbt.
Ingen prutmån om man säger så.

Jag har tight budget (läs: hade) och nappade såklart snabbt.

Tji fick jag.
Nu har jag ingen budget alls.
 
I det här fallet var det en tjej.

Det kan hända att paketet dyker upp med posten, men föga troligt.
Jag skickade själv en adresslapp så jag har full koll på kollinumret ifall det används.

Det kan också hända att jultomten landar på mitt hustak ikväll och bjuder på en omgång hemkört och renskav, vilket låter mer troligt i mina öron.

Just nu är jag arg, förtvivlad och jäkligt lättlurad.
 
Finns i varje fall ingen med annonsörens namn, ålder och ort i kombination att hitta >>>här <<<
Sen vet jag ju inte om hela Sveriges befolkning finns där eller inte.

Pia
 
Vi skriver med stora bokstäver att ALDRIG betala i förskott. Nu är det lätt att vara efterklok men det är verkligen ett gott råd.
 
Kontaktat banken och kollat om det finns någon möjlighet att dra tillbaka betalning eller liknande? Tråkigt när sånt här skit drabbar folk...
 
Jag har skickat mail till banken där jag uppgett kontonumret som jag fick.
Men jag tror inte de kan stoppa en överföring bara för att jag skriver att jag misstänker att jag blivit lurat.
Kan lika gärna vara jag som lurar dem...
Gissar att det får bli polisanmälan som antagligen läggs ner i brist på bevis eller nåt...
 
Får jag bara ge ett tips?
Använd www.internetgiro.se

Sen om ni polisanmäler så är chans att få tillbaka pengarna små eftersom alla företag ska ha pengar först (kronofogden, tv-tjänst m.m), jag vart blåst för ca 1½-2år sedan. Summan var 800kr nu med ränta är den uppe i ca.2400.
 
Varför inte införa det som var på tal sist det cirkulerade måånga falska annonser?, dvs att man måste visa sig aktiv innan annons kan läggas ut.
 
Jag är iallafall ytterst tveksam till om jag ens vill klicka på köp & sälj igen.

Det värsta med hela skiten är att jag blir fast med min kompaktkamera ett bra tag till. =(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.