Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till en canon eos 400d

Produkter
(logga in för att koppla)

Bliproffs

Avslutat medlemskap
Hej!

Undrar om det är någon som kan rekommendera en blixt till min kamera.. eos 400d.

Den som sitter i kamran klarar inte alltid av att lyssa upp en tråkig "bild".
Fotar mycket natur!

Någon som vet en bra och billig?

Har själv länge letat efter en blixt, så har kollat runt mycket på sånna här frågor och recensioner osv.

Nu väntar jag på att jag själv ska ta mig till affären o köpa in en 430Ex som många verkar rekommendera till denna kamera!

Mindre än 550Ex som de flesta säger blir för stor för det lilla huset. De flesta funktioner som man behöver, iaf om man sitter på en 400D som inte proffsen springer runt med ;)..

Lycka till ;)

Köpte en 430EX förra veckan. Den lyser upp bra och har bl.a lyst upp denna bild som upplättningsblixt: http://stilbild.nu/ken.htm
Svindyr, men vad jag sett på forumet har det varit en del som klagat på tredjepartstillverkares blixtar angående dess fäste och blixtkompensation.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar