Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt-hästsko

Produkter
(logga in för att koppla)

josefin.fo

Medlem
Hej, jag fotar med en sony a-230 och har precis fått en Canonblixt av en släkting, den fungerar alltså inte till min kamera pga att canon och Sony inte har samma blixtsko.

Finns det något som kan göra att jag kan använda denna canonblixt till min sony? I sådana fall; tips på produkter och affärer?

Tack i förväg!

Ja, det finns.
En fyrkantig liten grej som sätts i skon på kameran och har en ISO-sko på ovansidan.

Säljs lite här och var på t.ex. fotofyndet m.fl. ställen.

Jag har kvar en splitterny oanvänd sådan som jag nte har någon användning av då jag inte längre har någon Sony kamera med sådan sko. Om du kontaktar mig via "kontakta medlem"-funktionen så kan jag skicka den till dig för 50 kr + porto om du vill.

Blixten kommer dock inte att fungera med någon TTL exponeringsautomstik då det är andra signaler och protokoll även om den passar. Den lär fungera i manuellt läge endast.

/Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar