Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Black frame D7D - IGEN på samma kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

k95_ean

Medlem
Hej!

För ett och ett halvt år sedan hade jag min kamera (D7D) inlämnad och fixad för "black frame"-problemet. Nu upplever jag det som att det har kommit tillbaka! Är det troligt, eller kan det vara ngt annat? Precis som förra gången uppträder problemet när kameran har varit avstängd en längre tid. Hittills har det gått att bara starta om kameran en eller ett par gånger, men i dag så fungerade det inte trots fem-sex omstarter (får kolsvarta bilder och kameran hänger sig). Jag bytte objektiv och batteri utan resultat men när jag bytte minneskort fungerade kameran igen.

Min undran är om det är troligt att det är minneskortet som var boven i det hela eller om det bara är att ringa till Zieger igen... Jag har en liten hemma, och det är så irriterande att ta fram kameran för att ta en "ögonblicksbild" på honom och så hänger sig skiten! Och när jag väl fått igång det hela igen så är ögonblicket borta.

Om det kan vara bf igen så är det väl bara att bita i det sura äpplet, och få det ordnat så fort som möjligt. Men det kanske kostar om man redan fått det fixat en gång?

Hälsningar Emma

Kan ju vara minneskortet om du har tur.
Du får väl köra lite med det nya kortet och se vad som händer.

Ja, jo, jag var väl kanske lite snabb, men jag har en känsla av att jag har haft samma problem även med andra minneskort tidigare. Men jag får väl hoppas på att jag minns fel. Var bara nyfiken på om någon har haft problemet även efter att kameran varit inne hos Zieger.

Emma

När problemet uppstod för mig (första och enda gången) så läste jag lite varstans på nätet om fenomenet och ja, black frame verkar kunna "komma tillbaka".

Skulle väl kunna vara något annat också men jag skulle tippa på att det är bf igen. Du får väl ringa/maila zieger och se vad de säger om det. Är det bf igen så borde de ju fixa det gratis tycker man.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar