Linmajon
Aktiv medlem
Den liknelsen är rena gissningen. Ungefär som att gissa att det säkert finns antigravitationsbälten och tidmaskiner att köpa på ICA om hundra år. Jag är inte alls säker på att det kommer att gå.Här kommer ett slutinlägg från mig, för jag har inte mer vettigt att tillföra, har inte det nu heller egentligen
För 50 år sen så var det väldigt få som trodde att "varje" man och kvinna, i i-länder, skulle äga en egen dator. Tekniken kommer springa om RAKEL, och då kommer polisen byta system. Men jag slår vad om en femma att du med din hemmadator om 50 år kommer kunna använda "brute force" mot RAKEL, för jag utgår från att det går att använda brute force.
Apropå utveckling - har ni hört historien "Om datorn och bilen utvecklats i samma takt hade bilen kostat 50 öre, gått Mach 5 tusen mil på en deciliter blabla..."?
Det 'roliga' är att jag hörde den liknelsen 1979 första lektionen i Basic programmeringskurs på PET Commodore. Den var i princip likställd med ENIAC jämfört med den köksdator jag skriver på nu...