Ja den skakar sannerligen om pigmenten ordentligt, för när jag slår på den så tar det nästan 10 minuter för skrivaren innan den är redo för utskrift. Skrivaren är default inställd på att stänga av sig efter 240 minuter och jag ska prova att ändra till att den inte alls stänger av, så får vi se om det blir någon skillnad på "spillförbrukningen".
Storformatsskrivaren jag hade epson 7900 den står o gungar när du skriver ut med den, därför ska den inte stå tätt mot vägg så att du hindrar den att röra sig. Canon skrivaren jag har nu, visserligen bordsskrivare den kör bara en vid uppstart o den gungar inte eftersom den står på bord.
När man körde A3 skrivaren epson 2200 då kunde man ta tops o torky papper o suga upp bläck från den så slapp man byta den. Jag brukar behöva byta mina 2-3 gånger per år.Vad har du för skrivare?
Något som jag uppskattar med canon o som inte gick att göra lika bra med epson är att man verkligen kan köra utskriften ändå ut i kanten på pappret. Med epson blev det oftast antingen knas på den man skrev ut eller på den efter som fick typ överblivet bläck på pappret.
Sedan upplever jag en klart stabilare inmatning med canon, den får alltid tag i pappret, visserligen tar den ibland tid på sig innan den kör igång där upplever jag epson som snabbare.
Jag undvek lösa ark i epson körde rulle dels beroende på att det är billigare samt att den var lite krånglig med matning på lösa ark.
Varför man körde epson i massa år? pga att dom hade en tydlig bättre kvalitet på printarna men det är typ dött lopp idag mellan epson o canon. Man fick alltid höra nu är det bättre inte strul med ränder o igenkloggade munstycken o man trodde på det varje gång o blev besviken varje gång.
-Man ska inte behöva kolla nozzelcheck varje gång man slår på skrivaren anser jag.
- Man ska inte behöva be någon komma o köra en print eller nozzelcheck när man är borta ett par veckor för att inte skrivaren ska gegga/torka igen.
- Man ska kunna skriva kant i kant utan kladd.
Varför jag bytte till slut? pga flera kollegor bytte o berättade att det funkade mycket bättre, samt att på flera canon skrivare kan du köpa ett nytt printhuvud för vettiga pengar o behöver inte kassera skrivaren.
Du slipper hutlösa priser från epson service, nu vet jag visserligen inte vad canons service kostar har inte behövt någon.
Jag anser hittills att gräset är grönare på denna sida, betydligt grönare o då pratar jag inte om bildkvalitet utan om stabilitet.
Man ska inte behöva bli en tekniker o sitta med tops, fönsterputs o pilla med nålar för att skrivaren ska fungera, det anser jag är helt galet.
Hittills med canon pro 1000 är det bara att trycka på knappen o köra o jag har kört en nozzelcheck på hela tiden, inte en enda gång har något papper inte velats mata in.