snap01
Aktiv medlem
Lika tramsigt som Canon fans?
Om nu Epson kleggar igen inom loppet av några dagar eller kanske veckor, hur kommer det sig att min kan stå halvårsvis utan aktivitet i ett rum utan luftfuktare eller andra arrangemang men funkar direkt när jag väl gör en utskrift?
Fört eller senare kommer den klegga igen. Jag är totalt ointresserad av vilket märke det är på mina fotoprylar, däremot vill jag att dom ska fungera enkelt o stabilt. Epson har en annan teknik en Canon som ofta kan göra att den kloggar igen oavsett om det är nya surecolor eller äldre modeller.
Bara kolla på forum höra med kollegor etc. Jag o flera av mina kollegor har bytt från Epson till Canon o upplever det bättre med mindre strul. Även en av mina återförsäljare bekräftar ett Epson strular betydligt mer med igensatta munstycken.
Jag har svårt att tänka mig att din skrivare Visar ett korrekt nozzelcheck efter så lång tid.
Om jag tipsar om luftfuktare så betor det på att Stefan Olsson tipsade om att det oftast fungerar bättre med en sådan speciellt på vintern när luften är torrare. Alla mina tips jag skrivit om är för att hjälpa någon om dom har problem inte för att klanka ner på Epson. Jag har kört epson väldigt länge lärt mig få dom funka men upplever Canon bättre på vissa saker. Varför jag körde Epson så länge beror på att Epson hade bättre printkvaliret men idag är den jämnställd.
Jag brukar ta upp sådana saker jag inte är nöjd med eller märker skillnad på. Kul att du är nöjd o att din Epson funkar bra, Vilken modell har du?
Om jag hade varit Canon frälst skulle jag knappast köpt 2 storformatsskrivare från Epson 7800 o 7900. Jag sålde min 7800 men han som köpte den kunde inte hålla liv i den så den skrotades efter 2 år pga den kleggade igen efter stått oanvänd ett tag.