Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Billiga kameraväskorna från Tradera/ebay
- Trådstartare hag391
- Start datum
transalp-01
Aktiv medlem
Jag har köpt en Lowepro från Hong Kong. Jag kan inte garantera att den är äkta men den håller lika bra kvalité som original Lowepro.
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Lars Wallström
Ny medlem
Jag gillar inte kameraväskor som ser ut som kameraväskor (stöld/rånrisk) så jag köpte en diskret canvasbag och kompletterade med kamerainsats. Summa ca 400 pengar med frakt. Helt ok kvalitet.
- Rothco Vintage Canvas Classic Messenger Bag
- Ciesta Flexible Camera Partition Insert Bag
- Rothco Vintage Canvas Classic Messenger Bag
- Ciesta Flexible Camera Partition Insert Bag
eskil23
Aktiv medlem
Jag gillar inte kameraväskor som ser ut som kameraväskor (stöld/rånrisk) så jag köpte en diskret canvasbag och kompletterade med kamerainsats. Summa ca 400 pengar med frakt. Helt ok kvalitet.
Det beror mycket på omständigheterna. Jag är för det mesta inte särskilt orolig för stöld- eller rånrisk. Om jag känner behov av att vara diskret så stoppar jag ner kameraväskan i en större väska (oftast en lagom sliten militär persedelpåse) om jag inte tar "lilla kameraväskan" i stället (en midjeväska med en Nikon1 J3)
hag391
Aktiv medlem
Måste säga att jag blev glatt överraskad! Tack för ni tog er tid att svara!
Annars brukar piratkopior ha en förmåga att va skräp med några undantag. Låter definitivt värt att kolla bland den stora mängden som fanns på ebay
Tog de lång tid för er att få hem dom?
Även om man hamnar i tullen så med moms och avgifter så blir de bra mkt billigare än att köpa i svensk webbutik
Någon rånrisk behöver jag inte fundera på. De skulle va från hästen i så fall om jag stoppat i morötter *s*
Annars brukar piratkopior ha en förmåga att va skräp med några undantag. Låter definitivt värt att kolla bland den stora mängden som fanns på ebay
Tog de lång tid för er att få hem dom?
Även om man hamnar i tullen så med moms och avgifter så blir de bra mkt billigare än att köpa i svensk webbutik
Någon rånrisk behöver jag inte fundera på. De skulle va från hästen i så fall om jag stoppat i morötter *s*
PMD
Aktiv medlem
Ja, med den prisnivån vi har sett i tråden så blir det inte många kronor i påslag för tull och moms.Även om man hamnar i tullen så med moms och avgifter så blir de bra mkt billigare än att köpa i svensk webbutik
Det man däremot bör se upp med är uppenbara piratkopior (dvs med en märkeslogotyp). Eftersom det är olagligt att importera sådana produkter så riskerar man att den konfiskeras av tullen. Kanske man kan åka på böter också, om man har otur.
hag391
Aktiv medlem
Ligger och kollar på ebay nu och fanns ju ganska många sånna och sånna med lappar till så väldigt svårt att skilja från orginalen på bild. Priset säger antagligen svaret på original/piratDet man däremot bör se upp med är uppenbara piratkopior (dvs med en märkeslogotyp). Eftersom det är olagligt att importera sådana produkter så riskerar man att den konfiskeras av tullen. Kanske man kan åka på böter också, om man har otur.