Annons

Billiga kameraväskorna från Tradera/ebay

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har köpt en Lowepro från Hong Kong. Jag kan inte garantera att den är äkta men den håller lika bra kvalité som original Lowepro.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Jag har köpt en Tamrac Pro 7 från Storbritannien via eBay. Vad jag kunde konstatera var detta en äkta Tamrac väska (Tamrac är klart billigare att köpa i GB jämfört med Sverige även i butik), men detta skiljer troligen från säljare till säljare om man får äkta eller pirat.

Köpte en pirat-Nikon väska på eBay för ett drygt år sedan som jag är väldigt nöjd med.

Bilagor

• Kamerav%C3%A4ska_full.jpg
    Kamerav%C3%A4ska_full.jpg
    50.1 KB · Visningar: 45
Jag gillar inte kameraväskor som ser ut som kameraväskor (stöld/rånrisk) så jag köpte en diskret canvasbag och kompletterade med kamerainsats. Summa ca 400 pengar med frakt. Helt ok kvalitet.

Det beror mycket på omständigheterna. Jag är för det mesta inte särskilt orolig för stöld- eller rånrisk. Om jag känner behov av att vara diskret så stoppar jag ner kameraväskan i en större väska (oftast en lagom sliten militär persedelpåse) om jag inte tar "lilla kameraväskan" i stället (en midjeväska med en Nikon1 J3)

Min fru köpte en Lowepro "off road" för 450kr. Mycket trevlig och ombyggbar väska. Den kom ganska så snabbt, drygt en vecka efter. Den är av samma goda kvalité som den jag köpte för 7? år sen.

Måste säga att jag blev glatt överraskad! Tack för ni tog er tid att svara!

Annars brukar piratkopior ha en förmåga att va skräp med några undantag. Låter definitivt värt att kolla bland den stora mängden som fanns på ebay

Tog de lång tid för er att få hem dom?
Även om man hamnar i tullen så med moms och avgifter så blir de bra mkt billigare än att köpa i svensk webbutik

Någon rånrisk behöver jag inte fundera på. De skulle va från hästen i så fall om jag stoppat i morötter *s*

Även om man hamnar i tullen så med moms och avgifter så blir de bra mkt billigare än att köpa i svensk webbutik
Ja, med den prisnivån vi har sett i tråden så blir det inte många kronor i påslag för tull och moms.

Det man däremot bör se upp med är uppenbara piratkopior (dvs med en märkeslogotyp). Eftersom det är olagligt att importera sådana produkter så riskerar man att den konfiskeras av tullen. Kanske man kan åka på böter också, om man har otur.

Det man däremot bör se upp med är uppenbara piratkopior (dvs med en märkeslogotyp). Eftersom det är olagligt att importera sådana produkter så riskerar man att den konfiskeras av tullen. Kanske man kan åka på böter också, om man har otur.
Ligger och kollar på ebay nu och fanns ju ganska många sånna och sånna med lappar till så väldigt svårt att skilja från orginalen på bild. Priset säger antagligen svaret på original/pirat

Det finns rätt många väskor som inte försöker likna en originalväska också. De kan nog duga alldeles utmärkt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar