ANNONS
Annons

Billig negframkallning? Ingen kopiering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Caspary

Aktiv medlem
Jag har 20 rullar färgnegativ á 36 bilder. Många av bilderna lär vara skräp, några lär vara bra.

Hur kommer jag billigast undan, utan att förlora kvalitet?

Kan man skicka filmerna för framkallning och endast indexbild eller så... så att man kan välja bilder för kopiering?

/Caspary

Frågan är om du får en indexkarta om du inte beställer kopior. Men annars kan du bara ta filmen och kolla på negativen vilka rutor som du vill ha efterbeställningar på.
Men kolla först vad det kostar med efterbeställningar så inte det blir dyrare än att lämna in allt på en gång.

Hade du bott i närheten av Borås så har Netonnet filmframkallning för 9:- rullen med kopior.

Ha de bra

Håkan

proffslab betyder väl proffspriser...

Mitt lokala entimmeslab framkallar filmen för 30 kronor. Film + endast indexkopia har jag aldrig frågat efter, men det ska väl gå att snacka till sig. Fråga på "ditt" lab. Ett stort "central-lab" lär nog knappast göra det om det inte finns i prislistan.

Du kanske inte har något förtroende för entimmeslab, men det var ju billigt som gällde :)

Per

Jag brukar gå till min lokala fujibutik och låta dem skicka rullarna till centrallabbet. 29 kr/rulle för enbart framkallning. Kanske inte bästa labbet att skicka till men jag har ännu aldrig haft problem.
Tyvärr så klipper de filmen på för mig dumt sätt. Jag vill 6 bilder per remsa, men de klipper med 5 bilder per remsa utom de sista 5 bilderna som blir 3 + 2.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar