Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig liten digitalkamera,

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja...

Jag skulle vilja ha en väldigt liten digital kamera som man skulle kunna ha som komplement till den stora systemkameran. Den får kosta max 1600 kr. alltså jag är inte ute efter någon jättebra kamera. Men jag skulle vilja veta om någon har nått tips på en sådan kamera. helst så liten som möjligt...

tackar på förhand.

Tyärr så är det inom foto som med mycket annat att smakar det så kostar det. Om 1600:- är ditt absoluta tak så får du nog söka på begagnat annonser och hoppas på att göra ett riktigt fynd. Skulle kunna tänka mig att en del äldre 2 megapixels kameror kan ligga där någonstanns med lite tur. Annars är det tunnt med kameror under 2000:-, tyvärr!

MVH/Malm

Che-ez! är ju liten i alla fall. Kostar runt tusenlappen, bilderna blir inte speciellt stora :)

Sen tycker jag Olympus Camedia C-120 verkar vara en helt okej peka-skjutkamera, inte så bra skärpa, men det duger, ungefär 2000 spänn, lite över din maxgräns.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar