Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

billig 10D på tradera..

Produkter
(logga in för att koppla)
Contax skrev:
Det verkar ju oerhört seriöst...inte.

Varför inte det?? Bara undrar vad ni grundar det på? Sååå billigt är det inte tycker jag! om säljaren hade plojat ut köparen så hade han direkt blivit utknuffad från Tradera../Niclas.

Ps, Visst skall man vara misstänksam MEN inte till det priset anser jag, ja jag vet att inte köparen satte priset eftersom det är en auktion,,MEN att det kommer bud på denna kamera är det ju ingen vitts att tvivla på heller...,,,,,,ds (NO OFFENCE)

Senast ändrad:
Vi får väll se efter helgen om säljaren blir avstängd.
Tycker personligen inte att det lät som en seriös auktion med 1:- i utrop på en ny kamera, utrycket "skitfin kamera" låter enligt mig inte heller seriöst. Men det är vad jag tycker och alla tycker vi nog olika om detta.

Tradera är annars ett bra ställe att sälja och köpa prylar på och dom som är oärliga är egentligen inte många, men som sagt det gäller att vara uppmärksam.

Javisst kan det låta skummt, MEN en person som kan dessa prylar vet att en sådan auktion går högt oavsett om det ligger inne på endagsauktion eller en hel vecka. Så jag anser det nog inte vara så riskabelt att lägga ut med 1,- u utrop... En annan sak om det handlar om en artikel som få ser och har lite efterfrågan!
Att lägga ut med kågt utrop kan ju verka misstänksamt men också stimulerande för att få igång budgivningen....

/Niclas.(som ikväll vunnit en auktion på tradera, dock ingen 10D:)
Ps, Men visst bör man vara fösiktig när det gäller prylar som kameror av denna kalibern...

Jag köper & säljer dagligen på Tradera.com
Auktionen är utförd av en komplett idiot, & även om det fanns kameror som existerade så skulle jag aldrig handla av personer som framför sig på det här viset.
Det här är smågrabbar som inte ens klarar av att lura småtjejer at köpa luft mobiler längre på Tradera.
Som dessutom inte ens hittade till system kamera rubriken när man säljer en ny modern digital system kamera.
En av dom oseriösaste auktioner jag någonsin sett hitills under 2 års tid.

Det går i övrigt hur bra som helst att handla på Tradera bara man köper av medlemmar som har minst 20-30 goda omdömmen helt utan anmärkning.

RECOVERINGMOOSE skrev:

Det går i övrigt hur bra som helst att handla på Tradera bara man köper av medlemmar som har minst 20-30 goda omdömmen helt utan anmärkning.

Jag vill fortfarande ha svar från någon på frågan hur man får ihop 20 goda omdömen.
Innan jag har sålt första grejen så har jag ju inget omdöme och anses därför som mindre trovärdig.

Snacka om moment 22!

Gunnar D skrev:
Jag vill fortfarande ha svar från någon på frågan hur man får ihop 20 goda omdömen.
Innan jag har sålt första grejen så har jag ju inget omdöme och anses därför som mindre trovärdig.

Snacka om moment 22!

Köp prylar! Då får du snabbt ihop 20 köp-omdömen och verkar seriös. Sedan kan du skrapa ihop 50 sälj-omdömen i maklig takt.

/Pontus

Pongu skrev:
Köp prylar! Då får du snabbt ihop 20 köp-omdömen och verkar seriös. Sedan kan du skrapa ihop 50 sälj-omdömen i maklig takt.

/Pontus

Men, jag vill inte köpa prylar, jag vill sälja mina två saker bara, inget annat.
Men då är man tydligen diskvalificerad från Tradera o liknande.
Skönt att det finns fler ställen att sälja på.

Klart du kan sälja på Tradera utan omdömmen.
Men ju högre utropspris du har ju mer "misstänkt" blir du.
Erbjud kunden att köpa via postförskott så löser det mesta sig. Kunden löser ut sitt paket på "posten" (finns det någon post kvar nuförtiden?) och pengarna sätts in på ditt konto.

Har handlat på Tradera ett antal gånger utan bekymmer.

Håkan

Om du bara ser till att skriva en bra annons där du beskriver det du vill sälja på ett detaljerat sätt, inte utelämnar info om eventuella skavanker, svarar snabbt på frågor som folk kanske ställer och noga i förväg specificerar hur du vill ha betalt och vad frakten kommer att kosta så ska du nog se att det går bra att sälja även om du inte har några tidigare omdömen.

Själv köper jag hellre av en som har en vettig annons men få omdömen än en som har bra omdömen men värdelös annons. Som tex "För info se bild" och sen en oskarp pytteliten bild som inte visar NÅNTING av värde för köparen.

Gör du en riktigt bra annons får du kanske inte ens några frågor för det behövs helt enkelt inte.

/Tomas

Erbjud kunden att köpa via postförskott så löser det mesta sig. Kunden löser ut sitt paket på "posten" (finns det någon post kvar nuförtiden?) och pengarna sätts in på ditt konto.

Även bussgods har ett alltenativ som heter efterkrav .
Fördelen är att du inte behöver något postgirokonto utan dom kan skicka ut en utbetalningsavie .

TILL HAN SOM QUOTE: skrev snacka om moment 22 & hänvisade till mitt tidigare inlägg.
Jag glömde att trycka på "svara med quote"
Så det fick bli redigerat istället....sorry

Du skall givetvis handla av vilka du vill, likaså skall du lägga ut auktioner även om du inte har några omdömmen.

Jag hänvisar till att minnimera riskerna bara, Handlar du av etablerade köpare säljare på Tradera är det faktiskt så att du är oftast garanterad en 100% korrekt beskrivning av objekten + full retur rätt. Du kan dessutom kontrollera hur mycket medlemmen sålt respektive köpt så du behöver inte handla en Nikon F5 nödvändigtvis av en 14 årning som sålt 86 Nintendo spel med andra ord.
Vanligt sunt förnuft räcker för att veta vilka du skall handla av.
Tradera är i särklass det smidigaste & bästa sättet att köpa & sälja grejor på.
Jag har över 300 genomförda försäljningar & köp, har råkat ut för endast en oseriös person hitills,som inte "orkade skicka paket" för det var så liten summa. Personen är numera avstängd.

genom medlemskap får du tillgång till alla andras e-mail.
Är du osäker på en medlem så är det bra att kontakta dom via mail & begära tel nr.

Ända stället jag har blivit blåst på är Blocket.se
begåvade köpare som inte löser ut paket, försvinner spårlöst,som säljer objektiv med skador, defekter, grus inuti, repor på glas, rent skit med andra ord. Trots fina bilder & löften om perfekt funktion, felfria optik osv. Rent bedrägeri med andra ord.
En del verkligen anstränger sig för att vara trovärdiga & är riktiga mytomaner.

Annars måste det vara i särklass bäst att sälja & köpa foto grejor här på foto sidan.?

Gunnar D skrev:

Snacka om moment 22!

Kan tyckas lite så, men du behöver inga omdömmen alls, jag pratade bara om att minnimera riskerna, & det kan man göra på många olika sättt,som flera nämner så går det utmärkt att sälja utan omdömmen, en seriös & informativ auktion med bra bild eller bilder är en bra start på medelmskapet.

Tillägg att du gärna tar emot frågor eller tel samtal om dina objekt, mailar gärna flera bilder osv, så är det sålt inom några dagar eller samma dag.

Att skaffa flera positiva omdömmen på sikt är en morot som faktiskt ökar dina möjligheter till mera frekvent försäljning i konkurransen.

Man kan kalla det för individuell lönesättning som verkligen funkar i verkligheten för en gångs skull.
Dom som anstränger sig, är servis inriktad, seriösa, & håller hög standard på alla delar blir automatiskt belönad med större försäljning & därmed bättre inkomster (om man gemför inom samma rubrik så att säga)

Dom som slarvar, lägger up dåliga bilder, skriver knapphändiga objekt beskrivningar, svara inte på mail osv kan lika gärna gå till pant banken istället.

Lycka till !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar