Gunnar D skrev:
Jag vill fortfarande ha svar från någon på frågan hur man får ihop 20 goda omdömen.
Innan jag har sålt första grejen så har jag ju inget omdöme och anses därför som mindre trovärdig.
Snacka om moment 22!
Kan tyckas lite så, men du behöver inga omdömmen alls, jag pratade bara om att minnimera riskerna, & det kan man göra på många olika sättt,som flera nämner så går det utmärkt att sälja utan omdömmen, en seriös & informativ auktion med bra bild eller bilder är en bra start på medelmskapet.
Tillägg att du gärna tar emot frågor eller tel samtal om dina objekt, mailar gärna flera bilder osv, så är det sålt inom några dagar eller samma dag.
Att skaffa flera positiva omdömmen på sikt är en morot som faktiskt ökar dina möjligheter till mera frekvent försäljning i konkurransen.
Man kan kalla det för individuell lönesättning som verkligen funkar i verkligheten för en gångs skull.
Dom som anstränger sig, är servis inriktad, seriösa, & håller hög standard på alla delar blir automatiskt belönad med större försäljning & därmed bättre inkomster (om man gemför inom samma rubrik så att säga)
Dom som slarvar, lägger up dåliga bilder, skriver knapphändiga objekt beskrivningar, svara inte på mail osv kan lika gärna gå till pant banken istället.
Lycka till !