ANNONS
Annons

Tradera: Är detta normalt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Traderas tid. Alltid.

Helt oberoende av såväl GPS-satelliter, Fröken Ur, Braunschweigs långvåg etc etc...

Det förstår jag och det är inte det intressanta. Det som jag tycker är intressant är när jag lägger ut annonser. Kanske lite fåfänga, men vill jag att auktionen skall avslutas ett exakt klockslag, t ex 20:00:00 så går inte det (om jag inte vill betala för det), eftersom jag inte kan se Traderas klocka och min datorklocka visar en annan tid och min radiostyrda en tredje tid.

Sedan uppkommer den (kvasi)filosofiska frågan vilken tid vi lever i :unsure: .

En del av användarna här skulle kanske uppskatta mer att buda på Yahoo Auctions i Japan https://auctions.yahoo.co.jp/#

Om det kommer ett bud där inom fem minuter från auktionens sluttid så förlängs auktionen med fem minuter så hinner motståndarna tänka lite om deras maxbud verkligen var deras maxbud eller om de kan gräva lite djupare i plånboken...

Finns massor av coola prylar där för övrigt, oboy vad länge jag kan sitta och bläddra... Införselmomsen, kemikalieskatten och postnords avgift för att tillhandahålla tjänsten där de tar dessa avgifter gör att billiga inköp snabbt går upp i pris dessvärre.

Man kan göra pappersarbetet för tullavgifter själv, men man måste använda en pappersblankett och lämna in det på ett tullkontor …

Det förstår jag och det är inte det intressanta. Det som jag tycker är intressant är när jag lägger ut annonser. Kanske lite fåfänga, men vill jag att auktionen skall avslutas ett exakt klockslag, t ex 20:00:00 så går inte det (om jag inte vill betala för det), eftersom jag inte kan se Traderas klocka och min datorklocka visar en annan tid och min radiostyrda en tredje tid.

Sedan uppkommer den (kvasi)filosofiska frågan vilken tid vi lever i :unsure: .
Vi lever alltid i nutid!

Om man absolut måste ha en vara på tradera får man väl lägga ett "obegränsat" maxbud, t.ex 100.000 kr. Att hålla på med att taktikdutta ger ju bara andra möjlighet att bjuda över. Om man däremot har en maxgräns så kan man ju inte gråta för att någon annans maxgräns är högre.
Det kan bli väldigt dyrt i slutändan om en annan spekulant tänker på samma sätt...

Då har du antagligen gjort någon inställning som stoppar notifieringar från Tradera. Det kommer alltid notiser när det kommer bud om du är säljare eller att du blivit överbjuden om du är köpare.

Nej, jag stod ju som "leder" under hela nedräkningen till noll och mitt bud låg kvar under hela nedräkningen till noll. Notis eller inte så borde väl då sidan ha uppdaterats med nya bud. Men dessa bud injicerades i auktionen sista sekunden. Så snabbt så att uppenbarligen inte ens Tradera hann reagera utan istället erkände mig som vinnare. Ångrar mig så här i efterhand att jag inte tog skärmdump på statusen.

Det ligger ju då nära till hands att misstänka någon slags robot som någon var inne på tidigare.

Nåja. Har släppt detta nu då det finns betydligt viktigare saker i mitt liv just nu men ändå irriterande.

Det här är julens viktigaste fråga - den kan vi inte lägga bakom oss redan nu!!!

Att Tradera deklarerade dig som vinnare är en klar bugg. Det ska inte göras utan att information hämtas från servern.

Nedräkning däremot, sker säkert helt lokalt på din dator, och så lyssnar den så gott den kan på uppdateringar från servern. Men svarstider över jordklotet gör att en enskild dator i nätet aldrig kan vara fullständigt i synk med data på servern.

Många andra nätauktionssiter, typ Klaravik förlänger tiden om det kommer in bud sista minuten.
Frustrerande för den som tror sig vara på väg att göra ett klipp, men bra för säljaren.

De som jagar klipp undviker att buda på sådana sidor vilket ger ett lägre slutpris än en sida där du har fast sluttid och flera som vill göra klipp men samtidigt vill ha prylen och lägger ett högre maxbud än vad "klippnivån" är.

Följer man tradera så ser man tydligt hur saker med väldigt lågt utgångsbud som får många tittare ofta drar iväg rejält sista 30s, speciellt när sluttiden är på kvällen en lönehelg.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar