Annons

Bildspelsprogram för Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

Ziddler

Medlem
Någon som kan ge ett tips? Jag har tidigare kört "Pro Show Gold" i Windowsmiljö, ett program som fungerar bra för mina behov. Nu har jag dock gått över till Mac och söker något liknade. PSG fungerar ju tyvärr bara i Windows.
MVH
Benny K.

Är det för att viewa bilder i tex Tv:n när du har gäster hemma ? Då lägger jag bara in den bildmapp som ska viewas i macen skärmsläckare =)
Vet dock inte om den hanterar Raw.

Tack Andreas.
Jag använder Ligthroom för detta med bildspelsfunktion i detta program är för dålig tycker jag.
Men Aperture`s bildspelsfunktion är starkare. Jag håller just nu på att testa detta. So far - so good.
//Benny

Tittat på vad Keynote erbjuder? Kanske för finessfattigt?

Keynote är ett bra program för att presentera sina bilder med. Jag vill dock utfärda en skarp varning till alla som har OS Lion och ska göra presentationer i Keynote. Det finns en allvarlig konflikt mellan Apples egna program, som Apple själva inte har löst ännu. Googla på Keynote + Lion, det finns spaltmetrar att läsa om detta. Det verkar som problemet beror på någon autosavefunktion. Det som händer är att programmet hänger sig stup i kvarten, och det går inte att spara filen. Folk har löst problemet genom att gå tillbaka till Snowleopard. Men det är riktigt ruttet och uselt av Apple, att man inte på fyra månader har löst problemet än.

Jag blev själv drabbad av detta, helt ovetandes när jag köpte mig en ny iMAc efter att PC:n kraschade i somras. Hade jag vetat, skulle jag köpt med Snowleopard istället. Just nu har jag en lånelaptop med SL, där jag kan bygga hela bildspelet med filmklipp och bilder. Att sedan köra bildspelet är inga problem i Lion så länge man inte sparar något.

Jag redigerar filmklippen i FCP X, har även byggt stillbildsbildspelen där, något bökigt, så jag hade föredragit att jobba med hela bildspelsproduktionen i ProShow Producer istället, men tyvärr finns inte PSP för Mac.

//Annette

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto